چهار شهر خوزستان در صدر آمار مرگ ناشی از بیماری‌های غیرواگیر

استاندار خوزستان گفت: زنگ خطر چاقی و کم تحرکی در استان به صدا در آمده همچنین چهار شهر استان در صدر آمار مرگ و میر ناشی از دیابت و بیماری‌های غیرواگیر قرار دارند.

به گزارش اهواز نوین، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در شورای سلامت اظهار کرد: شهرهای اهواز، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان چهار شهر استان هستند که در صدر آمار مرگ و میر ناشی از دیابت و دیگر بیماری‌های غیرواگیر قرار دارند.

وی افزود: آمار و عوامل مرگ و میر بالا در شهرها باید توسط کمیته‌ای پژوهشی آنالیز شود.

استاندار خوزستان گفت: آنوزش‌وپرورش، شهرداری و ورزش و جوانان نسبت به دیگر ارگان‌ها وظیفه سنگین‌تری نسبت به دیگر ارگان‌ها در سند ملی سلامت دارند.

وی ادامه داد: بنا بر گزارشات ارائه شده از سوی مرکز بهداشت میزان مصرف سبزیجات در استان پایین و در مقابل میزان مصرف فست فود بالا است که برای حل این معضل باید برنامه‌ای رسانه‌ای تشکیل شود.

غلامرضا شریعتی ضمن بیان آنکه در این زمینه باید از تجارب دیگر کشورها استفاده نمود، تصریح کرد: زنگ خطر چاقی و کم تحرکی در استان خوزستان به صدا در آمده که لازم است کمیته‌ای متشکل از سازمان ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل امور اجتماعی و اداره کل امور شهری ایجاد شود تا تصمیمات لازم برای مهار این مشکل و آگاه‌سازی مردم گرفته شود.

وی بیان کرد: میزان چاقی در کشور به حدی پیش‌روی کرده که به دانش آموزان و کودکان رسیده هرچند کرونا و آموزش‌های مجازی باعث تشدید این مسئله شده است.

شریعتی اذعان کرد: باید در رابطه با عوامل تاثیرگذار در ابتلا به دیابت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بیشتری صورت گیرد که آموزش وپرورش با استفاده از سامانه شاد در این زمینه میتواند اقدامات موثری انجام دهد.

0/5 (0 Reviews)