تفاهمنامه ساخت بیمارستان دولتی بندرماهشهر امضا شد

تفاهمنامه ساخت بیمارستان دولتی بندرماهشهر روز سه‌شنبه با حضور رییس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، بین این قرارگاه و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امضا شد.

به گزارش اهواز نوین، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این آیین گفت: در خوزستان با معضل کمبود فراوان تخت بیمارستانی روبه رو هستیم.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود:هم اکنون به ازای هر یک هزار خوزستانی یک تخت بیمارستانی وجود دارد در حالی که در شهرهای برخوردار به ازای هر هزار نفر تا سه تخت بستری وجود دارد.

وی ادامه داد: به ویژه در بیمارستان پذیرش کننده بیماران مبتلا به سرطان در خوزستان، با معضل اساسی کمبود تخت بیمارستانی روبه رو هستیم.

دکتر ابول نژادیان با اشاره به وضعیت برخی بیمارستان‌های خوزستان گفت: بیمارستان گلستان به عنوان بزرگترین بیمارستان خوزستان ۷۰ سال قدمت دارد و بیمارستان رازی اهواز نیز که هم اکنون بیمارستان معین کرونا است قدمت ۷۰ ساله دارد و به صورت مستمر بخش های مختلف از جمله سیستم سرمایش، فاضلاب و آب را تعمیر می‌کنیم اما نگهداشت این بیمارستان بسیار پرهزینه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: امیدواریم با کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مشکلات بیمارستانی در خوزستان را برطرف کنیم.

دکتر ابول نژادیان بیان کرد: در قالب این تفاهم نامه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی به عنوان جایگزین بیمارستان گلستان، و ۲۲۰ تختخوابی به عنوان جایگزین بیمارستان رازی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین احداث بیمارستان جامع سرطان در بیمارستان شفا در اهواز با ۲۰۰ تخت بستری نیز در این تفاهم نامه آورده شده که ردیف بودجه ندارد و باید با کمک سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانیم ردیف بودجه به آن اختصاص دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بلوک بی و سی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بهبهان در بهمن بهره‌برداری می‌شود اما بلوک آ با حدود ۱۲۰ تختخواب ۵۰ درصد پیشرفت دارد که بودجه آن موجود است و تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) بهبهان نیز در این تفاهم نامه آمده است.

وی افزود: همچنین بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ماهشهر ردیف بودجه دارد اما همچنان در مرحله شمع کوبی است که مطالبه مردم فعال شدن این بیمارستان است. احداث بیمارستان شوش نیز ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیشرفت کار اصلا خوب نیست؛ این بیمارستان جزو این تفاهمنامه نیست و باید کارفرما و پیمانکار آن را تغییر دهیم.

ابول نژادیان گفت: ساختمان معاونت درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با قدمت حدود ۵۰ سال و فرسوده در خارج از پردیس دانشگاه واقع شده که نقشه و منابع مالی احداث یک ساختمان برای این معاونت‌ها انجام شده است.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: این تفاهمنامه بین مسوولان استان خوزستان با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امضا شد و قرار است عملیات اجرایی آن بزودی آغاز شود.

حبیب آقاجری بیان کرد:بیمارستان ماهشهر، نخستین بیمارستان دولتی این شهرستان و از بزرگترین و مدرن‌ترین بیمارستان‌های خوزستان خواهد بود. این بیمارستان زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور است.

وی ادامه بیان کرد: ساخت این بیمارستان دولتی نویدبخش توسعه حوزه انتخابیه بندرماهشهر، بندر امام خمینی، هندیجان و امیدیه است.با احداث این بیمارستان امکان تاسیس دانشکده علوم پزشکی بندرماهشهر و ارایه رشته‌های دانشگاهی مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی فراهم می‌شود و این حوزه در بخش بهداشت و سلامت ارتقای چند پله‌ای خواهد یافت.

در آیین امضای این تفاهمنامه غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.

0/5 (0 Reviews)