برطرف شدن مشکل آبگرفتگی خرمشهر به هم‌اندیشی آبفا و شهرداری نیاز دارد

معاون عمرانی فرماندار ویژه خرمشهر گفت: برطرف شدن مشکلات آبگرفتگی و دفع آب‌های سطحی و روان‌آب‌ها در خرمشهر به هم‌اندیشی آبفا و شهرداری نیاز دارد.

به گزارش اهواز نوین،  سیدجواد موسوی روز سه‌شنبه در نشست ستاد بحران شهرستان خرمشهر در سرسرای اجتماعات شهری این شهر بیان کرد:در بارندگی اخیر تمام ماموران آبفا و خدمات شهری شهرداری خرمشهر در صحنه حاضر بودند و مشکل آبگرفتگی ناشی از بارش شدید باران را در کمترین زمان برطرف کردند اما در برخی از مناطق هنوز پس زدگی فاضلاب و آب سطحی را شاهد هستیم.

وی کوی عباره، مولوی و کوی‌سوم خرداد را مناطق بحرانی شهر خرمشهر اعلام کرد و افزود: چاره‌اندیشی برای این مناطق باید در اولویت باشد تا در بارندگی آینده مشکلی نداشته باشند.

موسوی ادامه داد: در بارندگی شدید آذر پارسال کوی بهروز و آریای خرمشهر بیشترین آسیب را دیدند و بارندگی به ۷۰۰ خانوار خسارت زد که برای رفع این مشکل ساماندهی ایستگاه پمپاژ ایران زمین و تعویض خط انتقال فاضلاب کوی بهروز انجام شد و این اقدامات باعث شد در بارندگی آبان امسال هیچ آبگرفتگی در این مناطق نداشته باشیم.

وی گفت: مناطق جنوب خرمشهر همچون کوی طالقانی، کوی سوم خرداد، و مولوی به دلیل مشکلات زیرساختی در بارندگی اخیر دچار آبگرفتگی شدند و هنوز پس زدگی فاضلاب در این مناطق وجود دارد.

وی استفاده از امکانات و ظرفیت‌های خرمشهر را از اقدامات پیشگیرانه بیان کرد و افزود: شهرداری و آبفا با همکاری شرکت‌های توانمند تجهیزات مورد نیاز خود را درخواست کنند.

موسوی افزود: شهرداری برای اجرای طرح دفع آب‌های سطح در برنامه کوتاه مدت در مناطق بحرانی تلاش کند.

شهردار خرمشهر نیز در این نشست گفت: متاسفانه پس از ۲ بارندگی در خرمشهر مشکل آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب در مناطقی از این شهر به بحران تبدیل شده است.

منصور علوانی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ کیلومتر سامانه دفع آب‌های سطحی در خرمشهر وجود دارد افزود: به منظور اجرای طرح دفع آب‌های سطحی در دیگر مناطق این شهر قرارداد اولیه با یک شرکت بخش خصوصی منعقد شده است.

وی ادامه داد:همچنین  برای رفع مشکل آبگرفتگی در مناطق بحرانی خرمشهر همچون خیابان بختور، کوی بوستان، کوی عباره و مولوی به طول یک کیلومتر لوله‌گذاری شده و با مشارکت و همکاری اداره امور آبفا نیز در کوی مولوی به طول ۲ کیلومتر لوله‌گذاری شد.

علوانی به ساماندهی ایستگاه‌های پمپاژ در مناطق بحرانی در خرمشهر اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های پمپاژ جوابگوی این همه حجم آب را ندارند و قرار است برای دفع سریع روان‌آب‌ها ناشی از بارش باران تعداد پمپ‌ها را اضافه کنیم.

وی افزود: کانال ایستگاه پمپاژ طالقانی به نهر چاسبی خرمشهر به طول ۷۰۰ متر طراحی شده که در چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تا از آن برای دفع آب‌های سطحی استفاده شود.

رییس شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در این نشست گفت: با وجود سازمان منطقه آزاد اروند نباید بحرانی در سطح این شهر داشته باشیم اما متاسفانه هیچ توجهی از این بابت از سوی این سازمان وجود ندارد و اعتباراتی در این خصوص به شورای شهر اعلام نشده است.

فاخر ربیعی‌فر افزود: با همت دستگاه‌های اجرایی مشکل آبگرفتگی در سطح شهر خرمشهر تا حدودی رفع شده است.

وی مشارکت دستگاه‌های توانمند در رفع مشکل مناطق بحرانی خرمشهر را ضروری خواند و گفت: یکی از اهداف منطقه آزاد توسعه مناطق کم برخوردار شهری و رسیدگی به این مناطق است.

علیرضا بنیادی رییس اداره امور آبفای خرمشهر نیز در این نشست گفت: ۲۰ موتور پمپ آب برای دفع آب‌های سطحی نیاز به تعمیر دارند و به منظور پیشگیری از بحران در بارندگی‌های آینده تجهیزات شهر باید به روز شوند.

0/5 (0 Reviews)