نماینده مردم اهواز در مجلس:

کم کاری مسئولان آب و فاضلاب اهواز در آب گرفتگی این شهر مشهود است

با این بارندگی بعضی از نقاط شهر اهواز که قبلاً دچار آب گرفتگی نمی‌شدند، آب گرفت و مشخص شد مسئولین آب و فاضلاب پمپی که در یک سال گذشته باید چک می‌شد را چک نکردند. بنابراین خیلی از مشکلات امروز اهواز ارتباطی به مشکلات کلان ندارد.

به گزارش اهواز نوین؛ مجتبی یوسفی با اشاره به واژه‌های مدیریت بحران و بحران مدیریت، در مصاحبه با رادیو گفت و گو گفت: آنچه امروز بیشتر نمایان است، بحران مدیریت است زیرا با آنکه وظیفه ستاد مدیریت بحران، پیش بینی، پیش گیری، مقابله و جبران خسارت است اما تنها کاری که انجام می‌دهیم جبران خسارت آن هم به شکل نصف و نیمه است.

 

نماینده مردم اهواز، کارون و حمیدیه در مجلس با تاکید بر اینکه در زمان بحران، باید وظایف و مسئولیت همه افراد و بخش‌ها مشخص باشد، عنوان کرد: اگر کوتاهی در انجام وظایف صورت گرفته است باید اصلاح شود و دستگاه‌های نظارتی نیز برخورد کنند. همان طور که مسئولین با علاقه تلاش می‌کنند پست‌ها را اشغال کنند، در زمان پاسخگویی نیز باید جواب داد و فرهنگ این مسئله مهم باید در کشور وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم در ایران رخ داده است، اظهار کرد: در دو سال گذشته شاهد نزول برف و باران بوده‌ایم و مانند گذشته خشکسالی نیست و در حقیقت وارد تر سالی شده‌ایم.

 

مجتبی یوسفی با اشاره به اینکه بارندگی دو هفته پیش اهواز ۱۲ میلی متر بود، بیان کرد: با این بارندگی بعضی از نقاط شهر اهواز که قبلاً دچار آب گرفتگی نمی‌شدند، آب گرفت و مشخص شد مسئولین شهرداری و بخشی از آب و فاضلاب پمپی که در یک سال گذشته باید چک می‌شد را چک نکردند. بنابراین خیلی از مشکلات امروز اهواز ارتباطی به مشکلات کلان ندارد.

 

این نماینده مجلس اشاره کرد: در بارندگی هفته گذشته که نیمی از شهر اهواز را آب گرفت و بندر امام و ماهشهر دچار مشکل شدند، بیشترین میزان بارندگی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلی متر بود. سال گذشته که یک متر آب خانه‌های مردم را فرا گرفته بود و تا ده روز نیز وجود داشت، در عرض دو ساعت ۹۰ میلی متر باران بارید و امسال در طول دو روز کمتر از ۵۰ میلی متر بارندگی داشتیم و این نشان می‌دهد میزان بارش سنگین نبوده است.

 

وی از سوء مدیریت در اجرای تعهدات دولت در زیرساخت‌های خوزستان گفت و تصریح کرد: واقعا زیبنده مردم استان خوزستان نیست که در این شرایط زندگی کنند. در سال ۹۶ و در ایام انتخابات بیلبورد نصب شده بود و از اختصاص ۲۳ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های زیرساختی استان خوزستان با اولویت فاضلاب خبر می‌داد.

 

یوسفی افزود: اختصاص اعتبارات به فاضلاب اهواز مصوبه هیئت وزیران گرفت و تشریفات قانونی طی شد و بر اساس آن، قرار بود ۶ میلیارد دلار که با دلار آن زمان ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌شد، به فاضلاب اختصاص پیدا کند اما مشخص نیست چه میزان از آن تخصیص داده شده است و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of