آقای استاندار به مردم ادرس غلط ندهید/ عامل بحران فاضلاب امروز خوزستان،ساختمان استانداری است

مدیران دولتی به مردم ادرس غلط ندهند، در این ۷ سال بهبود شبکه فرسوده آب و فاضلاب استان در گرو تخصیص بودجه دولت است که صرفا با پیگیری استاندار و نمایندگان مجلس محقق شده و پس از آن سازمان آبفا موظف به اجرای پروژه بهسازی شبکه فاضلاب بود.

هر ساله استان خوزستان در فصل بارندگی با آبگرفتگی معابر و ورود آب های سطحی به درون منازل دست و پنجه نرم میکند.

و تنها جواب مسئولین مربوطه به این بحران سالانه که مردم خوزستان را به ستوه در آورده است عدم یا فرسودگی شبکه آب و فاضلاب می باشد و رفع این معضل تبدیل به یک وعده برای دست یابی به مقاصد سیاسی آن ها شده است.

در انتخابات سال ۹۶، بیلبوردهای انتخاباتی با مضمون تخصیص بودجه چند هزار میلیاردی جهت توسعه و تجهیز شبکه آب و فاضلاب در سطح اهواز خودنمایی می کردند؛ وعده ای که توانست قشر زیادی از شهروندان را به نفع دولت پای صندوق های رای بیاورد.

اما حال پس از گذشت ۴ سال از این وعده ها، آبگرفتگی معابر به یک بحران تبدیل شده است و استاندار در مقام پاسخگویی، شهردار را متولی دفع آب های سطحی می داند در شرایطی که میدانیم اهواز با فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و در بعضی از مناطق فقدان این سیستم، مواجه است.

بروزرسانی شبکه آب و فاضلاب در گرو تخصیص بودجه از دولت می باشد، که استاندار و نمایندگان مجلس وظیفه پیگیری این موضوع را دارند و سازمان آبفا موظف به اجرای این پروژه است.

سوال مردم خوزستان به خصوص کلانشهر اهواز این است که مقام عالی استان در این ۵ سال و نمایندگان دروه های قبل چه اقدام موثری را جهت تخصیص بودجه به استان خوزستان انجام داده اند؟!

مقام معظم رهبری با پیگیری های انجام شده توسط نماینده ولی فقیه در استان ۱۰۰ میلیون یورو را از صندوق توسعه ملی به رفع معضل آب و فاضلاب اهواز و کارون اختصاص داده اند.

اما نکته قابل توجه این است که سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در نشست امضای تفاهم نامه و کلنگ زنی پروژه آب و فاضلاب شهرستان های اهواز و کارون ضمن گلایه از زمان بر شدن آغاز این پروژه اظهار کرد: زمان زیادی برای عملیاتی شدن پروژه پس از تخصیص مبلغ مورد نظر مقام معظم رهبری طی شد و یک مقدار بروکراسی در کشور ما آسیب زننده است و صرف زمان بسیار، حلاوت و شیرینی تصمیمات خوب را کم می کند.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در فعالیت مسئولان استانی درخواست کرد: امروز با تفاهم نامه کار را آغاز می نماییم و از مسئولین استانی تقاضا می کنیم که هر چه سریع تر این تفاهم نامه تبدیل به قرار داد شود؛ قرارگاه خاتم این پروژه را با امضای تفاهم‌نامه شروع می نماید تا امکان دریافت منابع مالی و سرعت بخشیدن پروژه وجود داشته باشد اما این تفاهم نامه حتما باید تبدیل به قرارداد شود تا بتوانیم از منابع بلوکه شده که برای این پروژه تخصیص داده شده حداکثر استفاده را کنیم و به اجرای کار سرعت ببخشیم.

خاتمه معضلات آب و فاضلاب خوزستان در گرو تخصیص بودجه و شفاف سازی است به مردم آدرس غلط ندهید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of