طرح جامع فاضلاب اهواز با حضور قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شد

حجت ‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، صبح امروز جهت پیگیری روند اقدامات آبفا در منطقه اسلام آباد حاضر شد.

وی در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه های فعلی شرکت آب و فاضلاب در منطقه، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در چند نقطه از منطقه اسلام‌آباد در حال فعالیت است؛ از جمله خیابان ۴ که به واسطه طولانی بودن مسیر آن، نیازمند اتصال همه مشترکین به شبکه دفع فاضلاب، پیش از بهسازی و آسفالت خیابان از سوی شهرداری و همچنین تعبیه سیستم تخلیه فاضلاب در انتهای خیابان است.

نماینده ولی فقیه استان افزود: طبق صحبت های انجام شده اجرا این عملیات با حداکثر سرعت و توان توسط شرکت آبفا در خیابان ۴ و پس از آن در تمام ۱۴ خیابان اسلام آباد صورت گرفته و به صورت همزمان نیز آسفالت خیابان ها توسط شهرداری انجام میگیرد.

صادق حقیقی پور مدیر عامل شرکت آبفای خوزستان نیز که به همراه حجت السلام و المسلمین موسوی فرد جهت بازدید در منطقه حضور داشت، گفت: پروژه های آبفا در اسلام آباد توسط بهترین نیروها و پیمانکاران شرکت اجرا میشود و یکی از اولویت های اصلی ما، ساماندهی وضعیت فاضلاب کوت عبدالله به خصوص کوی اسلام آباد است که برای آن برنامه جامعی پیشبینی کرده ایم.

وی افزود: کلکتور اصلی فاضلاب منطقه، خط ۶۰۰ میلی متری خیابان ۴ است که به وسیله کلکتور طرح جامع، فاضلاب منطقه از این نقطه به تصفیه خانه شرق اهواز انتقال داده می شود.

مدیر عامل شرکت آبفای خوزستان با بیان اینکه عملیات خط اصلی خیابان ۴ تقریبا به اتمام رسیده، عنوان کرد: اتصال شبکه های فرعی به این خط نیز با همکاری بخش خصوصی و با قراردادی ۴۰ میلیارد تومانی در دست اقدام است.

حقیقی پور ادامه داد: به منظور اجرای شبکه های فرعی و اتصال مشترکین، فعال سازی پمپاژ و تخلیه خطوط فاضلاب انتهای خیابان ۴ نیز انجام شده است.

وی همچنین از اجرای آزمایشی پروژه کلکتورها و نصب منهول های انتظار در خیابان ۲ خبر داد و بیان کرد: با این مدل، مشکلی در اجرای آسفالت وجود نخواهد داشت و پس از آن، دیگر نیازی به تخریب مسیرهای آسفالت شده نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت آبفای خوزستان ابراز کرد: با همکاری و هماهنگی مردم منطقه به زودی پروژه اتصال شبکه های فرعی به خطوط فاضلاب آغاز خواهد شد و پس از اتمام آن در مدت زمان منطقی از پیش تعیین شده، ان‌شاءالله مشکل فاضلاب در منطقه اسلام آباد برای همیشه حل خواهد شد.

حقیقی پور تاکید کرد: مشابه این پروژه در سایر مناطق کوت عبدالله از جمله شهرک بسیج، خیابان امام رضا (ع)، کوی شهید نورانی یا درویشیه، گاومیش آباد و سایر مناطق آغاز شده و امید است بتوانیم معضل قدیمی فاضلاب را در اهواز حل نماییم.

وی در پایان از همکاری با مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به منظور اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز خبر داد و گفت: اولین قدم همکاری ما نیز تکمیل پروژه فاضلاب کوت عبدالله با تعبیه کلکتور ها و ۷ ایستگاه پمپاژ بزرگ خواهد بود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of