شهروندان رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند

فرماندار حمیدیه با اشاره به همه گیری کرونا، گفت: رای دهندگان برای جلوگیری از ازدحام در شعب و حفظ سلامتی خود، از موکول کردن رای دادن به ساعات پایانی انتخابات خودداری کنند.

شاهین هاشمی جمعه اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در شهرستان حمیدیه همزمان با کشور از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده و همه شعب آنلاین هستند.

وی تعداد شعب این شهرستان در این مرحله از انتخابات را ۵۱ شعبه عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳۲ شعبه ثابت و ۱۹ شعبه سیار همچنین ۱۷ شعبه شهری و ۳۴ شعبه روستایی هستند.

هاشمی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در شعب و فرآیند رای گیری رعایت شده، اضافه کرد: رای دهندگان باید ماسک و لوازم شخصی خود از جمله خودکار برای نوشتن برگه رای داشته باشند.

وی به رای دهندگان توصیه کرد هر چه زودتر برای انداختن رای خود به صندوق مراجعه کنند، تا با توجه به اینکه زمان پایان رای گیری ساعت ۱۸ تعیین شده، بتوانند در این زمان رای خود را بدهند.

هاشمی همچنین به نامزدها و هواداران آنها نیز توصیه کرد که ضمن پرهیز از تبلیغات، از تجمع در شعب اخذ رای خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن، به ۲۱ شهریور موکول شد. مرحله دوم انتخابات مجلس امروز در ۱۰ حوزه انتخابیه کشور برگزار شده است.

خوزستان دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که غیر از یک نماینده در حوزه انتخابیه اهواز، همه نماینده‌ها در مرحله اول مشخص شدند.

حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون سه کرسی نمایندگی در مجلس دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند ماه برگزار شد، سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم شدند و شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of