لزوم تحول اساسی در شهرهای آسیب دیده از جنگ

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: آبادان و خرمشهر نباید تاوان کل کشور را بدهند با نگاه ویژه به شهرهای آسیب دیده از جنگ باید تحول اساسی صورت گیرد.

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنده نمی‌گویم از آبادان رفته ام، هیچگاه ترک وطن نکرده ام و هنوز خودم را آبادانی می دانم و همیشه هم وابستگی به این جا داشتیم.

وی افزود: به همراه رئیس کمیسیون عمرانی از سوی آقای قالیباف مامور شدیم تا مسائل مربوط به آبادان را به صورت ریزتر بررسی و پس از جمع‌بندی نهایی آنها را به وی در مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که دو شهر آبادان و خرمشهر که در معرض تیر مستقیم دشمن بودند تاوان کل کشور را پس بدهند حتما بایستی یک مالیاتی از سایر نقاط کشور گرفته شود تا وضعیت این دو شهر بهتر شود.

وی با تاکیدبر لزوم تحول اساسی در نگاه کشور به شهرهای آسیب دیده از جنگ بیان کرد: بایستی یک تحول اساسی در کشور از لحاظ دیدی که به شهرستانهای در معرض و آسیب دیده از جنگ همچون آبادان، خرمشهر، قصر شیرین، ایلام، گیلان غرب، دهلران، هویزه و چند شهر دیگر، صورت گیرد و نگاه ویژه‌ای به آنان شود و تنها آن عقب افتادگی ناشی از ۸ سال جنگ تحمیلی را نبینیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی سکنه از منطقه جنگی ما خارج شدند بوشهر، بندرعباس آباد شدند، تهران و شیراز رشد پیدا کردند و لذا اکنون بایستی کاری کرد تا این آبادی و رشد به این مناطق جنگزده نیز بازگردد.

عباسی با اشاره به تبدیل شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان منطقه آزاد افزود: برخی اقدامات بدون انجام کارهای کارشناسی دقیق انجام می‌شود که از جمله آن میتوان به راه اندازی مناطق آزاد و ویژه در کشور اشاره کرد چرا که امید دارند با اعلام منطقه آزاد بودن، سایر کارها را خودشان از پیش ببرند و این شدنی نیست.

رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا زمانی که کشور دچار رکود اقتصادی است و دستگاه‌های اجرایی روش اداره کشور را عوض نکند نمی‌توانیم شاهد یک تحول اساسی باشیم و برخی اقدامات تنها یک مُسکن خواهند بود.

عباسی عنوان کرد: جامعه شهری آبادان و خرمشهر نیاز به تحول درون انسانی دارند تا زمانی که این اتفاق نیفتد و هرکس را مدیر قرار دهیم باز یک عده مخالفت می‌کنند البته این مشکل در برخی مناطق دیگر هم وجود دارد به نحوی که در شهرستانها افراد یکدیگر را قبول ندارند و مرتب یکدیگر را نفی می‌کنند اما در شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز و شهرهای بزرگتر این مشکلات مدیریتی کمتر وجود دارد.

وی اظهار کرد: وقتی در این جا طبیعت سخت است، آب و هوا مشکل دارد، گرد و خاک داریم حداقل خودمان با یکدیگر خوب باشیم و یکدیگر را قبول کنیم و سبب فرار یکدیگر نشویم. هر مدیری که بخواهد این جا کار کند آنقدر به این مدیر فشار وارد می‌کنند که آن مدیر ترجیحش رفتن از اینجا است و نمی‌ماند، حتی مدیران نفتی هم در این جا تحت فشارند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of