هزار میلیارد سرمایه کشور زیر خاک در حال نابودی است!/ قرارداد کیسون هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس: هفته آینده جلسه ای با حضور مدیر عامل کیسون، معاون عمرانی وزیر کشور، شهردار، رئیس شورای شهر و نماینده مردم اهواز برگزار خواهد شد تا به کشمکش ها پایان داده شده و قرارداد تعیین تکلیف شود.

 

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عصر امروز همراه با رئیس و اعضای شورای شهر اهواز و دو نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از آخرین وضعیت پروژه متروی کلانشهر اهواز بازدید کرد.

محمدرضا رضایی کوچی  گفت: پروژه متروی اهواز به عنوان یک کلانشهر، همزمان با چند کلانشهر در سطح کشور آغاز شده و در حال حاضر که چند خط از متروی سایر شهر ها فعال شده و به بهره برداری رسیده، پروژه متروی اهواز تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت داشته و چندین سال پیاپی متوقف بوده است.

رضایی در تشریح مشکل این پروژه گفت: مشکل عمده اختلافی ست که بین پیمانکار و کارفرما شکل گرفته و ریشه آن مسأله تعهدات طرفین به یکدیگر است که حل این مشکل، نیازمند وجود اراده ای جدی بوده که تاکنون در مسأله ورود پیدا نکرده است.

وی افزود: امروز متاسفانه مشاهده کردیم که سرمایه بالایی از کشور، یعنی بالای هزار میلیارد تومان زیر خاک در حال مستهلک شدن و از بین رفتن است؛ و این سرمایه عظیم، حقوق همین مردمی که دارند از ترافیک، گرما و آلاینده ها آسیب می بینند.

نماینده مردم جهرم در مجلس یازدهم تاکید کرد: باید این مشکل را حل نموده و قراردادی را که بین پیمانکار و کارفرما قفل شده را با پیدا کردن مدلی مناسب از بن بست خارج کنیم.

وی افزود: دوستان شورای شهر و شهرداری اهواز قریب به ۳ ماه است که وارد کار شده اند و تصمیم به خلع ید پیمانکار گرفته اند و تا ۹۰درصد امر را جلو برده اند و طبعا نظر شهرداری در این مسأله به عنوان کارفرما و مسئول مستقیم، باید برای شروع مجدد پروژه مورد ملاحظه قرار بگیرد.

رضایی کوچی از پیگیری جدی مسأله پروژه قطار شهری اهواز در پایتخت خبر داده و اظهار داشت: در هفته آینده جلسه ای با حضور مدیر عامل کیسون، معاون عمرانی وزیر کشور، شهردار، رئیس شورای شهر و نماینده مردم اهواز برگزار خواهد شد تا برای حل مسأله به جمع بندی رسیده و به کشمکش ها پایان داده شده و قرارداد تعیین تکلیف شود.

وی افزود: آنچه از نظر شهردار، شورای شهر اهواز و مجموعه استان بر می آید مخالفت جدی با ادامه پروژه توسط شرکت کیسون است و این پروژه مجددا به این شرکت واگذار نخواهد شد؛ لذا باید هر چه سریعتر این قرارداد به اتمام رسیده و پروژه از طریقی دیگر آغاز به کار کند.

وی در ادامه گفت: باید با ورود جدی به مسأله، مطالبه جدی تداوم یافته تا به خلع ید برسیم تا کار تمام بشود و قطعا با پیگیری جدی شورا و شهرداری اهواز، پروژه قطار شهری اهواز از این وضعیت خارج خواهد شد.

محمدرضا رضایی کوچی در پاسخ به سوال خبرنگار رهیاب که کدام شرکت می تواند جایگزین کیسون در این پروژه باشد و آیا احتمال ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص در ادامه پروژه وجود دارد گفت: تا کنون هر باری که در کشور روی زمین مانده است را بر عهده قرارگاه سازندگی خاتم سپرده ایم و طبعا قرارگاه این آمادگی را دارد تا باری را که روی دوش مردم سنگینی می کند را بر عهده بگیرد.

وی در پایان گفت: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری باید به اهواز و خوزستان کمک بشود و مجموعه نظام باید همت کند تا این زخم به درمان برسد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of