رییس شورای شهر اهواز:

اهواز نیاز به نگاه ملی دارد

رییس شورای شهر اهواز گفت:مشکل سند دار نبودن برخی از املاک در شهر اهواز تنها مختص به روستای ابوالفضل نیست.

عبدالزهرا سنواتی افزود:متاسفانه مناطق بسیاری در شهر اهواز وجود دارند که علیرغم سکونت چند ده ساله مردم بخش بسیار بزرگی از مناطق از جمله کوی مدرس،عین دو،ملاشیه،حصیرآباد،سیدخلف،روستای ابوالفضل و چنیبه و …فاقد سند مالکیت هستند.
وی افزود:در شورای شهر با همکاری اعضا ،جلسات بسیاری را برگزار کردیم و رایزنی های مختلفی را با استانداری و اداره ثبت اسناد و … داشته ایم تا مشکل این مناطق بر طرف شوند که خوشبختانه تاکنون موارد بسیاری را که امکان حل و فصل انها مطابق قانون که در حوزه اختیارات ما بوده را به سرانجام رسانده ایم.
سنواتی خاطر نشان کرد: بنیاد مستضعفان ادعای مالکیت زمینهای روستای ابوالفضل را دارد و اهالی شریف و مستضعف این روستا نیز سالیان سال است که در انحا ساکن و به کار کشاورزی مشغول هستند و طبق اسنادی که دارند بارها به بنیاد در تهران و اهواز مراجعه کرده اند و خواستار تعیین و تکلیف زمین ها شده اند.
رییس شورای شهر اهواز گفت:در شهر اهواز مناطق بسیاری وحود دارد که مشکلاتی از جنس روستای ابوالفضل را دارند که جا دارد به صورت ملی مشکل ساکنان ان حل و فصل شود.
وی گفت:حضور دکتر حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به همراه اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان و …در بین اهالی روستای ابوالفضل و برقراری تماس با رییس بنیاد مستضعفان و دلجویی از ساکنان و قول مساعد دکتر فتاح،باعث دلگرمی برای حل این مشکل چندساله شده است که انشالله مسئولان کشوری با نگاهی ملی مشکلات مردم خوزستان را بر طرف نمایند.
وی افزود:با افرادی که به روحانیت معزز و شهروندان ولایتمدار اهواز برخورد خودسرانه داشته اند شدیدا برخورد خواهیم نمود.
سنواتی افزود:تمام تلاش مان را بکار خواهیم بست تا از طریق مجاری قانونی این قضیه را ختم به خیر نماییم.
سنواتی افزود:خوزستان به عنوان قطب صنعتی اقتصادی در کشور نیازمند نگاه ملی است چرا که ماشین مخرب جنگ زیر ساخت های ان را نابود کرد و بازسازی بعد از جنگ نیز نتوانسته غبار از چهره جنگ زده خوزستان بزداید.
وی افزود:با آغاز جنگ مردم خانه و کاشانه خود را رها کردند و اغلب در حاشیه ها سکنا گزیدند که همین مسئله علاوه بر فقر باعث شده که خوزستان جز صدرنشینان جدول حاشیه نشینی در کشور باشد که از رییس جمهور و رییس مجلس و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان و اداره اوقاف و … تقاضا دارم که به خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع و قطب اقتصاد و درآمد کشور نگاه ویژه ای داشته باشند تا بتوان گوشه ای از مشکلات را بر طرف کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of