مراسم تاسوعای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان برگزار شد

مراسم تاسوعای حسینی روز شنبه همزمان با سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزرستان برگزار شد.

عاشقان اهل بیت در استان و به ویژه در شهرستان اهواز با رعایت بهداشت در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

مراسم عزاداری و زنجیرزنی در اهواز در مکان های مذهبی مختلف از جمله حسینیه ثارالله، مسجد ولایت و مسجد جواد الائمه برگزار شد که در این مکان ها ناظرانی برای نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در نظرگرفته شده بود.

براساس این گزارش سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان اعلام کرده بودکه برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باید با رعایت اصول بهداشتی برگزارشود.
رضا نجاتی افزود: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حرکت دسته جات عزاداری انجام نمی‌شود و هیات‌های عزاداری در محل خود به صورت ثابت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عزاداری می‌پردازند.

همچنین بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز با توجه به مصوبات شورای تأمین و ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان، به‌منظور حفظ سلامتی شهروندان و جلوگیری از شیوع این بیماری، تردد وسایل نقلیه و هیات‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای با محدودیت‌هایی همراه است.

این محدودیت ها از سمت تقاطع زند به سمت تقاطع سلمان، از سه‌راهی آزادگان به سمت تقاطع سلمان، از خیابان ادهم به سمت تقاطع سلمان، خیابان‌های ضلع شمالی، جنوبی، شرقی و غربی اطراف حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی، تقاطع اردیبهشت به سمت پل هفتم، ساحلی شرقی به سمت خیابان رضوی، تمام خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به خیابان شریعتی، خیابان طالقانی میدان شهدا و خیابان ۲۴ متری تا پل سیاه است.

در ماه محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بر اساس اعلام وزارت بهداشت برگزاری مراسم عزاداری از سوی مردم و هیات ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی و به صورت محله ای در حال برگزاری است و از تجمع‌های بزرگ خودداری شده است.

همچنین امسال برپا کردن موکب با محدودیت انجام شده و توزیع نذورات و چای و قهوه محدودتر از سال های قبل صورت گرفته است.

برگزاری مراسم عزاداری در این ایام بیشتر در فضای مجازی و از طریق رسانه ملی در حال انجام است.

اداره کل ارتباطات خوزستان به ۱۷۸ هیات عزاداری تایید شده از سوی سازمان تبلیغات مودم رایگان تحویل داده است تا مراسم عزاداری حسینی را در فضای مجازی انجام دهند.

نهم محرم به نام تاسوعای حسینی نامگذاری شده که در این روز عاشقان امام حسین (ع) و اهل بیت به یاد رشادت ها و ایثارگری های شهید کربلا حضرت عباس (ع) عزاداری می کنند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of