شهرداری اهواز هیچ نقشی در ماجرای روستای اباالفضل ندارد

معاون شهردار اهواز گفت: اساسا شهرداری نقشی در مسائل پیش آمده در روستای اباالفضل نداشته است.

علیرضا عالیپور عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز درخصوص مسائل پیش آمده برای منطقه موسوم به “روستای ابوالفضل” ، اظهار کرد: علیرغم اینکه برخی افراد به‌دلیل اغراض شخصی قصد دارند نقش شهرداری را در این موضوع پر رنگ کنند و اتهامات ناروا بزنند، شهرداری اهواز هیچ نقشی در مسائل پیش آمده نداشته و موضوع تصرفات بخشی تحت عنوان “اباالفضل” در حوالی کوی زردشت اهواز، ارتباطی با شهرداری نداشته است.

وی افزود: املاک این منطقه بنا به شکایت بنیاد مستضعفان مبنی بر اینکه این اراضی دارای سند ملکی این بنیاد بوده‌اند، در محاکم قضایی منجر به رای و حکم رفع تصرف شد.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: این حکم جهت اجرا به شورای تامین رفت و در نهایت با حضور معاون دادستان، عوامل فرمانداری، پلیس و یگان امداد اهواز در حال اجرا بود و نیروهای شهرداری بنا به درخواست مقام قضایی به‌عنوان نیروی لجستیکی و پشتیبانی در این طرح شرکت داشتند.

وی ادامه داد: اساسا نه ما درخواست‌کننده این حکم بوده‌ایم و نه این املاک املاک مجموعه شهرداری اهواز بوده‌اند.

عالیپور عنوان کرد: در کل کشور موضوع رفع تصرفات در محدوده و ماموریت‌های ذاتی شهرداری‌ها نیست، تصرفات یا در املاک شخصی هستند که در ماده ۳۹۰ قانون مجازات اسلامی آمده‌اند و یا در املاک اراضی عمومی دولتی و شهرداری‌ها هستند که مشمول ماده ۱۳ قانون زمین شهری می‌شوند و وزارت راه و شهرسازی یگان‌های رفع تصرفات دارد که مسوول رسیدگی به موارد اینچنینی است.

به گزارش فارس روز گذشته کلیپی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که حاکی  از درگیری مردم روستای ابوالفضل(ع) با نیروهای انتظامی  بود و رسانه‌های معاند خارجی قصد سو استفاده و بهره‌برداری از این ماجرا را داشتند

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of