تلاقی آب و فاضلاب از حاشیه اهواز به مرکز شهر رسیده

حجت الاسلام موسی پور در خصوص ابتلای مردم به بیماری هپاتیت A در اثر تلاقی آب و فاضلاب، گفت: دولت و نمایندگان مجلس باید جدی تر این مسائل را پیگیری کنند تلاقی آب و فاضلاب از حاشیه شهر اهواز به مرکز شهر رسیده و این زنگ هشدار برای تمام شهروندان و مسئولین به صدا درآمده است.

حجت الاسلام جاسم موسی پور عضو شورای شهر اهواز در خصوص تفاهم نامه ضربتی جمع آوری آب های سطحی در گفتگو با پایگاه خبری خوزآنلاین، اظهار کرد: در سال های گذشته عدم دفع آب های سطحی و همچنین پس زدگی فاضلاب در روزهای بارانی، ورود آب و فاضلاب به منازل را در پی داشت و در بعضی مناطق تا ۱۰ روز نیز آب در معابر باقی می ماند که عبور و مرور را برای شهروندان سخت میکرد‌ .

حجت اسلام موسی پور افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده جلسه ای در شورای شهر اهواز برگزار و تفاهم نامه ای بین اعضا شورا، شرکت آبفا و شهرداری اهواز با حضور نماینده محترم ولی فقیه، رئیس دادگستری و معاون عمرانی استاندار منعقد شد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در این تفاهم نامه بین شهرداری و شرکت آبفا، ۵۰ نقطه بحرانی در سطح شهر انتخاب و تقسیم شد همچنین راهکارهای لازم جهت رفع بحران در این مناطق توسط کارشناسان به تصویب رسید و برآوردهای لازم نیز صورت گرفت.

وی بیان کرد: مناطق بحرانی بر عهده شهرداری که بنا بود در فصل بهار و تابستان سال جاری مراحل اجرایی آن را شروع کنند در حال حاضر ۵۰ درصد با پیشرفت فیزیکی همراه بوده و بعضی از این مناطق نیز به مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار رسیده‌اند که امید است قبل از فصل بارندگی به پایان می‌رسند.

حجت الاسلام جاسم پور عنوان کرد: خیابان نخلستان در کوی بهارستان، خیابان پاسداران جنب سه راه فرودگاه تا کوی ملت، خیابان ۶۵ متری کوی علوی و شهرک دانشگاه که در سال گذشته دچار آبگرفتگی شده بودند از جمله مناطق بحرانی بر عهده شهرداری است.

عضو شورای شهر با بیان اینکه اگر شرکت آبفا به تعهدات خود عمل نکند وضعیت معابر در روزهای بارانی از سال قبل بدتر خواهد شد و مردم به هیچ وجه از مسئولین این موضوع را قبول نمیکنند، ادامه داد: متاسفانه تاکنون خبری از اقدامات شرکت آب و فاضلاب نداریم، طبق تفاهم نامه بعضی از نقاط بر عهده شرکت از جمله خیابان ادهم در مرکز شهر که با ایستگاه جهانیان تکمیل میشود همانند نقاط دیگر غیر فعال است.

وی متذکر شد: از آبفا میخواهیم تفاهم نامه ضربتی جمع آوری آب های سطحی را پیگیری کند و به مردم میزان پیشرفت را گزارش دهد و شهرداری در مراحل بروکراسی کمتر معطل بماند، ما امسال نباید شاهد ورود آب به منازل مردم باشیم.

حجت الاسلام موسی پور در خصوص تخصیص بودجه ۱۰۰ میلیون یوریی از صندوق توسعه ملی درجهت حل مشکل سیستم فرسوده فاضلاب استان خوزستان نیز گفت: فرآیند آن توسط استانداری و شرکت آبفا در حال پیگیری و رئیس جمهور دستور واریز بخشی از این مبلغ را در سال جاری داده است اما عملیات اجرایی و مراحل بعدی آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

عضو شورای شهر ادامه داد: مشخص نیست علیرغم یک سالی که از دستور مقام معظم رهبری گذشته است تا چه زمانی بروکراسی اداری اعتبار ۱۰۰ میلیون یوریی طول میکشد که ما حداقل شروع آن را در سطح شهر اهواز احساس کنیم و این نشان میدهد که اگر آقایان مسئول به ویژه در حوزه استانداری و شرکت آب و فاضلاب بعضی از کارها را از طریق روال معمولی ادارای انجام دهند و روحیه ی جهادی را فراموش کنند با مشکلات حادی مواجه خواهیم شد.

وی عنوان کرد: تقریبا طی یک سالی که از این دستور گذشته هیچ اقدامی انجام نشده است، شرکت آبفا در حال حاضر پروژه هایی در سطح شهر دارد اما این بودجه تخصیص داده شده تا یک تحول بزرگ را در سیستم فاضلاب ایجاد کند و فعالیت های جزیره ای تبدیل به یک پروژه اساسی شود و خدای نکرده این اعتبار صندوق ذخیره ارزی که مقام‌ معظم رهبری عنایت کردند به سرنوشت وام بانک جهانی در سال های گذشته ختم نشود، مردم از این پیشینه ها گله مند هستند و با نگرانی اوضاع را رصد میکنند.

حجت الاسلام موسی پور در خصوص ابتلای مردم به بیماری هپاتیت A در اثر تلاقی آب و فاضلاب، گفت: دولت و نمایندگان مجلس باید جدی تر این مسائل را پیگیری کنند، در سال های گذشته نیز شاهد آن بودیم اکنون تلاقی آب و فاضلاب از حاشیه شهر اهواز به مرکز شهر رسیده و این زنگ هشدار برای تمام شهروندان و مسئولین به صدا درآمده است، امید داشتیم با تزریق اعتبار ۱۰۰ میلیون یوریی مقام معظم رهبری این معضل به شکل جدی و جهادگونه پیگیری شود، پروژه ای که مراحل ادارای آن یک سال طول میکشد خدا میداند عملیات اجرایی آن چقدر طول خواهد کشید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of