استاندار خوزستان:خدمات دولت در شرایط تحریم اطلاع رسانی شود

استاندار خوزستان با بیان اینکه آیین بزرگداشت هفته دولت امسال در سال آخر فعالیت دولت دهم و یازدهم برگزار می‌شود گفت: بر همین اساس لازم است خدمات نظام و دولت با وجود شرایط تحریم و تحمل بسیاری از سختی‌ها از سوی مردم ،به بهترین شکل ممکن اطلاع رسانی شود.

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : طی سال‌های اخیر سختی‌های زیادی به واسطه تحریم‌های ظالمانه و خارج از عرف بین المللی به کشور تحمیل شده است و با وجود قراردادهای بین‌المللی اما همچمان شاهد رفتار خصمانه آمریکا نسبت به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی تصریح‌کرد: با این وجود در این سالها خدمات بسیار مهمی در کشور ارایه شده و به استقلال بیشتر و تولید ثروت برای کشور منجر شده که این موضوع بدون اتکا به نفت در حال عملی شدن است.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان حرکت کشور را روبه جلو و در مسیر توسعه عنوان‌کرد و افزود: این روند با پشتوانه نیروهای جوان، اندیشمند و تحصیل کرده داخلی در حال انجام است.
شریعتی به تحمل دشواری‌های بسیار زیاد از سوی مردم اشاره‌کرد و گفت: اما با این وجود لازم است تا مردم بیش از پیش در جریان خدمات و دستاوردهای زیادی که به استقلال سیاسی و حتی اقتصادی کشور منجر شده قرار بگیرند.
وی ادامه‌داد: مردم باید اطلاع داشته باشند که دولت و مسئولان نظام در تلاش هستند تا تحریم‌ها کمترین تاثیر را در انجام خدمات و فعالیت های توسعه ای داشته باشند.
استاندار خوزستان یکی از مهمترین مولفه‌های تحقق جهش تولید در خوزستان را افزایش تولید محصولات مختلف کشاورزی دانست و افزود: طی ۲ سال گذشته تولید محصولات کشاورزی استان افزایش قابل توجه‌ای داشته و از جمله آن می‌توان به کشت چغندر، گندم، کلزار و شلتوک اشاره کرد.
شریعتی تصریح‌کرد: به عنوان مثال سال گذشته ۴۶۰ هزار هکتار کشت تابستانه در استان خوزستان انجام شد که حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد ارزش کشت انجام شده است.
به گفته وی، امسال نیز به همین اندازه کشت تابستانه در استان خوزستان انجام شده که مهمترین آن کشت شلتوک است.
استاندار خوزستان همچنین از افزایش تولید شکر در استان خبر داد و گفت: با وجود اینکه طی سال‌های گذشته مزارع نیشکر با مشکل خشکسالی و سیل روبه‌رو بودند اما کشت این محصول در سال جاری به ۸۰۰ هزار هکتار خواهد رسید.
شریعتی خاطرنشان‌کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که سال آینده تولید شکر در استان خوزستان به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.
توجه دستگاه‌های اجرایی به برگزاری اعیاد قربان و غدیر
استاندار خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو اعیاد قربان و غدیرخم برای خوزستان که یک استان کاملا شیعه نشین است را با اهمت خواند و گفت: در این زمینه همه دستگاه‌های اجرایی از جمله ادارات، سازمان‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید برای فضاسازی لازم اقدام کنند.
وی تصریح کرد: به واسطه این ایام، باید فضایی پرنشاط و سرشار از شادی در استان خوزستان برقرار شود.
پیش از این استاندار خوزستان از برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری مراسم مذهبی این ایام و همچنین ماه های محرم و صفر خبر داده بود.
بنا بر اعلام روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت، استان خوزستان پس از گذشت بیش از ۲ ماه از وضعیت قرمز بیماری کرونا خارج شد و هم اکنون در وضعیت هشدار قرار گرفت.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of