سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی دزفول راه‌اندازی شد

سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دزفول روز یکشنبه در آیینی با حضور مسوولان قضایی استان خوزستان به بهره برداری رسید.

معاون توسعه قضایی و فناوری و انفورماتیک دادگستری کل خوزستان در حاشیه آیین آغاز به کار سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: امروز چهل و نهمین دفتر خدمات قضایی الکترونیک استان خوزستان در دزفول بهره برداری شد.
ناصر حجاریان تسهیل ارائه خدمات قضایی به مردم را هدف اصلی راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی عنوان کرد و افزود: این دفاتر با صرفه جویی در هزینه‌ و وقت مردم باعث افزایش سرعت، دقت و سلامت کار می‌شوند.
وی با بیان اینکه دسترسی مردم به دادگستری با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی مطلوب‌تر می‌شود، اظهارداشت: پرسنل دادگستری با راه اندازی دفاتر قضایی با فراغ بال بیشتر می‌توانند به مردم خدمات رسانی کنند.
معاون توسعه قضایی و فناوری و انفورماتیک دادگستری کل خوزستان تقسیم کار و بهینه سازی فعالیت‌ها در دادگستری را از مزایای راه اندازی دفاتر قضایی الکترونیک عنوان کرد و افزود: تاکنون مشکل خاصی درخصوص فعالیت این دفاتر نبوده البته شبکه‌ها و ارتباطات کند بودند که این مشکل برطرف شد.
وی دادرسی الکترونیک را اولویت نخست معاونت فناوری دادگستری دانست و گفت: دادرسی الکترونیک موجب پیاده سازی امور شعب دادگستری بدون کاغذ می‌شود.
رئیس دادگستری شهرستان دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دفتر الکترونیک قضایی خدماتی نظیر پذیرش، ثبت و ارسال کلیه امور قضایی شامل دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، دعوای مالی، دعوای اموال و مالکیت خانوادگی و دیگر موارد قضایی را به شهروندان ارائه می‌دهد.
محمدیار ممبینی افزود: دادخواست و شکواییه شهروندان بعد از ثبت در دفتر قضایی بر روی کارتابل قضات قابل مشاهده است و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه این دفتر سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دزفول است، بیان کرد: ۶ نفر در این دفتر قضایی مشغول به کار خواهند شد.
محمد رضا حاتمی نسب مدیر این دفتر قضایی نیز گفت: برای راه اندازی و خرید تجهیزات این دفتر حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.
سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دزفول در خیابان جهاد در نزدیکی خیابان امام خمینی(ره) راه اندازی شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of