کرونا جان ۱۹۵ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهارم مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۹۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ رسید.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسید.
معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۵۱ هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۶۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۳۰۲ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، افزود: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
وی گفت: ۱۳ استان کشور در وضعیت هشدار و نگران کننده هستند و اگر مردم در این استانها پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و مسئولان نظارت جدی در اجرای این پروتکل ها نداشته باشند و محدودیت ها را اعمال نکنند، ممکن است در هفته های آینده شاهد افزایش موارد فوت و ابتلای کرونا در این استانها باشیم.
لاری افزود: به عنوان مثال در استان خراسان شمالی یک شهرستان به مناطق قرمز این استان اضافه شد و اکنون چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان از جمله شیروان و بجنورد در وضعیت زرد یا هشدار قرار دارند.
وی ادامه داد: در استان هرمزگان نیز دو شهرستان در وضعیت قرمز هستند و گر چه در کل این استان شاهد روند کاهشی ابتلا و فوتی کرونا هستیم اما پارسیان و جزیره کیش در این استان وضعیت نگران کننده ای دارند و از مردم می خواهیم تا بهبود وضعیت از سفر به جزیره کیش خودداری کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنان از مردم می خواهیم سه اصل پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی ۱.۵ تا دو متری و شست و شوی مداوم دست ها را رعایت کنید.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of