بخشدار اروندکنار:

خطر ریزش ۱۳ دهانه پل روستایی در اروندکنار آبادان را تهدید می‌کند

بخشدار اروندکنار آبادان با بیان اینکه خطر ریزش ۱۳ دهانه پل دهستان نوآباد این بخش را تهدید می‌کند گفت: برای جلوگیری از بروز حادثه این پل‌های روستایی باید فوری بازسازی شوند.

صادق جلالی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جزر و مد آب در انهار منشعب از اروندرود باعث خوردگی حاشیه پل‌های روستایی در دهستان نوآباد بهش اروندکنار شده و احتمال بروز حادثه و ریزش آنها وجود دارد.
وی افزود:در چند روز گذشته همزمانی وزش باد شرجی و افزایش مد ناشی از ابتدای ماه قمری همچنین نفوذ آن به جاده دهستان موجب افزاش خوردگی خاک اطراف پل‌های روستایی شده است که این امر خطر ریزش پل‌های را افزایش داده است.
جلالی بسته شدن دهانه انهار منشعب از اروندرود در دهستان نوآباد را خواستار شد و گفت:مکاتبات لازم در این خصوص با سازمان آب و برق خوزستان انجام شده و منتظر اعزام ماشین‌آلات برای بستن انهار هستیم.
وی افزود:هم اکنون وضعیت چهاردهنه پل دهستان نوآباد بسیار خطرناک است و نیاز فوری به ترمیم و مقاوم‌سازی دارند و در صورت بسته‌نشدن نهرها ، آب وارد منازل مسکونی مردم و زمین‌های کشاورزی می شود.
بخشدار اروندکنار وضعیت جاده روستایی دهستان نوآباد را نیز خطرناک و غیر ایمن توصیف کرد و افزود:در برخی مسیرهای روستایی این دهستان به دلیل خوردگی جاده ناشی از نفوذ آب دریا و فرونشست زمین جاده ایمنی لازم را ندارد.
دهستان نوآباد با ۶ روستا از توابع بخش اروندکنار آبادان می‌باشد.
اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.

0/5 (0 Reviews)