برداشت رطب در شادگان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه برداشت رطب از سطح ۱۲ هزار هکتار نخلستان‌های بارور این شهرستان آغاز شده‌است گفت: برداشت این محصول از نخلستان‌های شادگان تا پایان مردادماه ادامه دارد.

خلیل منیعات شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۵ رقم خارک و رطب در این شهرستان کشت شده است و تاکنون ۲ هزار تن رطب از نخلستان‌های شادگان برداشت و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مردادماه سال جاری ۲۶ هزار تن انواع رطب از نخلستان های شادگان برداشت و روانه باز شود.
وی سطح زیر کشت نخلستان‌های شادگان را ۱۳هزار و ۹۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود:۱۲ هزار هکتار از نخلستان‌های شادگان بارور و یک هزار و ۹۰۰ هکتار آن غیربارور است.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: بر اثر کم‌آبی، نخلستان‌های شهرستان بخش زیادی از برگ‌های خود را از دست داده و خشک شده است، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت خارک،رطب و خرما نسبت به سال گذشته ۳۰ درصدکاهش داشته باشد.
منیعات تصریح کرد: با آغاز برداشت رطب و خرما ۳۲ کارگاه فرآوری و بسته‌بندی این محصول در شادگان فعال شد که در این کارگاه‌ها برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.
وی افزود:علاوه بر بسته‌بندی رطب و خرما، کار تولید شیره خرما به صورت طبیعی که ارزش صادراتی بالایی دارد در کارگاه‌های تولیدی شادگان انجام می‌شود.
منیعات گفت: عمده محصول رطب نخلستان‌های شادگان پس از بسته‌بندی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان اظهار داشت: شغل بیشتر روستاییان شادگان باغبانی و دامپروری است و حدود ۸۰ درصد مردم شهرستان از نخلستان‌های منطقه امرار معاش می‌کنند.
شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.
استان خوزستان جزو سه استان اول در تولید خرمای کشور است که بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of