یک سوم آمار مبتلایان به کرونا مربوط به خوزستان است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یک سوم آمار مبتلایان به کرونا در کشور، مربوط به استان خوزستان است.

سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خوزستان روند شیوع کرونا روبه افزایش است و وضعیت قرمز در این استان طولانی شده گرچه در کل کشور و بطور ویژه‌تر در برخی از نقاط وضعیت شیوع این بیماری سیر نزولی طی کرده بود اما مجدداً سرایت آن افزایش یافته است.

وی افزود: بیش از یک‌سوم موارد مبتلا به کرونا در کشور به استان خوزستان اختصاص یافته که بی‌تفاوتی برخی از مسئولین، سیاستگذاران و مردم نسبت به خطر ابتلا در این امر دخالت دارد.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: برگزاری مراسمات عروسی و عزاداری چند هزارنفری باعث سرایت بیشتر این بیماری می‌شود همچنین عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخصوص عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک نزدن مزید بر علت است.

وی ادامه داد: مراجعه بیش از ظرفیت بیماران و بیمارستان‌های استان خوزستان توان سیستم درمانی را به خطر انداخته و اگر وضعیت به همین صورت ادامه پیدا کند باعث خستگی مفرط پرستاران و پزشکان و آسیب به کار درمان بیمار خواهد شد.

علوی ضمن بیان آنکه کادر درمان بیش از چهار ماه است که شبانه‌روز در حال خدمت است، گفت: کمبود تخت های بیمارستانی و مراقبت های ویژه خطر افزایش مرگ‌ومیر را به دنبال دارد بنابراین از تمامی مردم تقاضا می شود پروتکل‌های بهداشتی بویژه فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن را بیشتر رعایت کنند و از انجام فعالیت‌های غیر ضرور جداً خودداری نمایند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of