فاز نهایی پروژه آبرسانی به غیزانیه تا ۵۰ روز دیگر تکمیل می‌شود

استاندار خوزستان گفت: به مردم غیزانیه قول داده‌ایم در ۵۰ روز آینده فاز نهایی آبرسانی به غیزانیه را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به بخش غیزانیه که در محل تصفیه‌خانه شهید الماسی برگزار شد، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به بخش غیزانیه از اوایل سال ۹۶ آغاز شده بود که فاز اول آن امروز به بهره‌برداری رسید و در این طرح که میتوان از آن به عنوان بخش اصلی پروژه نام برد حدود ۵۹ کیلومتر خط لوله به کار رفته است.

وی با بیان اینکه ضمن اجرای این طرح حد ایستگاه‌های پمپاژ کاملا تعمیر و اصلاح شده افزود: با اجرای این فاز، امکان انتقال حداقل ۹ هزار مترمکعب آب به تاسیسات نزهه وجود دارد و ظرفیت آن تا ۱۷ هزار متر مکعب ایجاد شده است.

شریعتی در تشریح برآورد هزینه آبرسانی عنوان کرد: مجموع هزینه‌های آبرسانی به بخش غیزانیه و دهستان مشرحات بیش از ۶۵ میلیارد تومان است.

استاندار خوزستان در رابطه به کیفیت آبرسانی به غیزانیه عنوان کرد: پیش از انجام این عملیات و افتتاح طرح، روزانه ۳ هزار مترمکعب آب به صفیره می‌رسید اما اکنون روزانه ۱۷ هزار مترمکعب آب به این تاسیسات می‌رسد.

وی افزود: خوشبختانه تامین آب برای ۳۷ روستای بخش غیزانیه مقدور شده است که ۱۲ روستا به صورت شبانه‌روزی و ۱۸ روستا ۱۰ ساعته و ۷ روستا نیز در دهستان مشرحات آبدار شده‌اند.

شریعتی در رابطه با وضعیت فاز دوم پروژه بیان کرد: در فاز دوم مقرر شده تا روستاهای رامشیر که از چاه‌های کم توله آب دریافت می‌کنند، از شرق اهواز جدا شده و تاسیسات کم توله تنها به روستاهای شرق اهواز که ۳۳ روستا هستند آبرسانی کنند.

وی افزود: فاز نهایی طرح آبرسانی به غیزانیه، یک خط ۲۸ کیلومتری از صفیره به نزهه است که ۸ کیلومتر از آن اجرایی و کار در ۶ کیلومتر دیگر آن از چند روز پیش آغاز شده است؛ بقیه آن را نیز تقبل کرده‌ایم که با همکاری آبفای خوزستان اجرایی کنیم.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه معارضاتی با نفت داریم، هماهنگی‌هایی با آن‌ها انجام‌ شده تا در منطقه باشند و کار را با هماهنگی آبفا به سرعت پیش ببرند.

وی افزود: به مردم غیزانیه قول داده‌ایم در ۵۰ روز آینده فاز نهایی آبرسانی به غیزانیه را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of