خريد وتحويل كيسه هاي قرمز مخصوص جمع آوري پسماندهاي بيماران كرونايي به مراكز بهداشت شرق وغرب

مدیرعامل سازمان پسماند از توزیع کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری پسماندهای بیماران کرونایی با هدف حمایت از کادر درمان ، سلامت پاکبانان و کارگران نیروهای خدماتی شهری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

مدیرعامل سازمان پسماند از توزیع کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری پسماندهای بیماران کرونایی با هدف حمایت از کادر درمان ، سلامت پاکبانان و کارگران نیروهای خدماتی شهری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

محمدرضا قنواتی عنوان کرد: سلامت پاکبانان و کارگران و نیروهای خدماتی شهری برای شهرداری از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که این قشرها، آسیب‌پذیر و در صف مقدم فعالیت‌های شهری و مقابله با کرونا قرار دارند.

قنواتی با اشاره به جمع آوری و حمل و دفن ۱۷تن پسماند عفونی و بیمارستانی توسط خودروهای تمام مکانیزه و مخصوص، گفت: بسیاری از بیماران ناقل ویروس کرونا با تجویز پزشک، در قرنطینه خانگی به سر می‌برند از این رو جمع آوری زباله و پسماند این عزیزان به نحوی که هزاران کارگر خدمات شهری را دچار مشکل نکند از حساسیت مضاعفی برخوردار است.

وی گفت: با همکاری مراکز بهداشت،  تصمیم گرفتیم کیسه‌های زباله مخصوصی برای پسماندهای بیماران کرونایی که در قرنطینه خانگی هستند تهیه و بین همه این عزیزان توزیع کنیم تا با کمک به کادر درمان ایثارگر، هر چه زودتر شاهد قطع زنجیره شیوع کرونا در اهواز باشیم.

قنواتی خاطر نشان کرد: شهرداری نسبت به تامین لوازم حفاظتی برای پاکبانان از زمان شیوع بیماری کرونا اقدام نموده و همچنین اجرای طرح غربالگری و تب‌سنجی پرسنل خدمات شهری به صورت روزانه از  اسفند ۹۸ عملی شده است.

این مقام مسئول افزود:تامین کیسه زباله ویژه بیماران کرونایی یک راهکار مناسب برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است. این خانوارها زباله‌های آلوده به ویروس را باید در این کیسه‌های مخصوص قرار دهند تا پاکبانان هنگام جمع‌آوری زباله از در منازل، از وجود زباله‌های آلوده مطلع شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسمانددر پایان گفت :این کیسه‌های زباله به رنگ قرمز بوده و خانوارها بایستی زباله‌های آلوده خود را در آن گذاشته تا پاکبانان با احتیاط بیش‌تر آن‌ها را جمع آوری و حمل کنند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of