ازکشف الکل تقلبی تا تاثیرکرونا بر افزایش مصرف آب

در بسته خبری امشب از آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان، کشف الکل تقلبی در اهواز، تاثیر کرونا در مصرف آب و انتقال یا عدم انتقال ویروس کرونا از مادر به جنین را بخوانید.

در بسته خبری امروز از آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان، کشف الکل تقلبی در اهواز، تاثیر کرونا در مصرف آب و انتقال یا عدم انتقال ویروس کرونا از مادر به جنین را بخوانید.

تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان به ۴۲ نفر رسید

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا درخوزستان تا کنون به ۴۲ مورد رسید که ۱۰ نفر از آنان فوت شدند.

 علی احسان پور روز سه شنبه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کورونا ویروس در استان خوزستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعته گذشته ۱۲ مورد جدید ابتلا در استان ثبت شده که از این تعداد چهار مورد در اهواز، چهار مورد شوشتر، یک مورد اندیمشک یک نفر امیدیه، یک نفرمسجدسلیمان و یک مورد در شادگان بوده که این مورد در شادگان اولین مورد اثبات شده این شهرستان بود.

محلول ضدعفونی در آزمایشگاه کنترل کیفی دزفول تولید شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول روز سه شنبه در این باره گفت: به منظور اقدامات پیشگیرانه، چندین هزار لیتر الکل ۷۰ درجه جهت ساخت محلول ضدعفونی کننده سطوح و دست‌ها و نیز ضدعفونی کردن بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول تهیه و به صورت رایگان توزیع شد.

داود سلمانپور افزود: در یک حرکت جهادی محلول ضدعفونی کننده با پایه الکل ۷۰ درجه در آزمایشگاه کنترل کیفی با همکاری مدیریت غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی این معاونت با امکانات موجود بر اساس فرمول سازمان بهداشت جهانی WHO تهیه شد.

استقرار چهار گروه پایش بیماری در ورودی آبادان و خرمشهر

آرش یلالی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: این چهار گروه کار غربالگری به وسیله تب‌سنج و آموزش و اطلاع رسانی در خصوص نحوه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را در ورودی جاده آبادان – ماهشهر، آبادان – اهواز ، خرمشهر – اهواز و جاده امام صادق(ع) خرمشهر انجام می دهند.

وی افزود:مسافرانی که دارای علائم خاص مانند تب بالا باشند مشخصات و نشانی آنها ثبت و برای درمان به نزدیکترین مرکز بیمارستانی معرفی می‌شوند.

همکاری پلیس راه و دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای پایش مسافران

سرهنگ رضا دولتشاهی بیان کرد: تیم‌های پایش ویروس کرونا در مبادی ورودی دهدز، بهبهان و اندیمشک توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز مستقر شده اند.

 رییس پلیس راه خوزستانگفت: پلیس راه استان ساختمان‌های خود را در اختیار تیم‌های بهداشت قرارداده است و در صورت اعلام بهداشت برای پایش مسافران، خودروها را برای بررسی سلامت مسافران متوقف می کنیم.

آمادگی اداره‌کل ورزش خوزستان برای ایجاد بیمارستان صحرایی

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: آماده‌ایم تا برخی سالن‌های ورزشی استان را در اختیار ستاد پیشگیری از کروناویروس در خوزستان برای راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی قرار دهیم.

افشین حیدری بیان کرد: این‌که کدام سالن‌های ورزشی و در چه شهرستان‌هایی در اختیار ستاد پیشگیری از کروناویروس قرار بگیرند، بستگی به نظر خود ستاد دارد اما با توجه به این‌که سالن‌های ورزشی مسقف و مجهز هستند، می‌توان در این زمینه به ستاد کمک کنیم.

آیا کرونا از مادر به جنین یا نوزاد منتقل می‌شود؟

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص احتمال انتقال کروناویروس از مادران باردار به جنین یا از مادران شیرده به نوزاد، گفت: فعلا مشخص شده که کروناویروس دستگاه تنفسی را دچار مشکل می‌کند؛ این ویروس فعلا بیشتر تنفسی است بنابراین در صورتی که مادر به کروناویروس مبتلا باشد می‌تواند از طریق تنفس،‌ سرفه کردن یا عطسه کردن به نوزاد منتقل شود اما از احتمال انتقال این ویروس از طریق جفت یا شیر دادن اطلاعاتی نداریم.

سید محمد علوی در خصوص احتمال انتقال کروناویروس از مادران باردار به جنین یا از مادران شیرده به نوزاد، ادامه داد: هنوز مشخص نشده است که این ویروس وارد خون می‌شود یا خیر. اگر ویروس وارد خون شود، می‌تواند از طریق خون مادر از طریق جفت یا از شیر دادن بگذرد و به جنین یا نوزاد منتقل شود. زمانی کروناویروس می‌تواند از شیر و یا جفت رد شود که وارد خون شده باشد بنابراین پاسخ دادن به این سوال، مستلزم گذشت مدت زمانی از عمر این ویروس و مطالعات زیادی است.

کرونا و افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف آب در اهواز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه مصرف آب در اهواز با توجه به شیوع بیماری کرونا ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است، گفت: مساله‌ای در زمینه تولید آب وجود ندارد ضمن اینکه کشش شبکه توزیع آب در اهواز نیز به همین میزان است.

بهنام مریدی در خصوص مصرف آب در شهرستان اهواز با توجه به موضوع پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایطی که اکنون در کشور و شهرستان اهواز وجود دارد، مردم روزانه به آب بیشتری نیاز دارند و این مساله باعث افزایش مصرف آب در اهواز شده است.

کشف ۱۴۱ لیتر مواد ضدعفونی الکلی تقلبی در اهواز

سرهنگ محسن فرمانده انتظامی اهواز اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه در بحث مقابله و پیشگیری از شیوع کروناویروس و فرصت‌طلبی برخی سودجویان از وضعیت به وجود آمده، طرح شناسایی و دستگیری محتکران و سودجویان عرضه توزیع ماسک، الکل و سایر اقلام ضدعفونی‌کننده در دستور کار ماموران انتظامی اهواز قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۴ اهواز با اقدامات اطلاعاتی، دو متهم در خصوص تولید مایع ضدعفونی الکلی تقلبی شناسایی و پس از هماهنگی مرجع قضایی دستگیر کردند.در بازرسی انجام شده از مخفیگاه متهمان، ۱۴۱ بطری یک لیتری حاوی مایع ضدعفونی الکلی که به صورت دست‌ساز و تقلبی تهیه شده بود، به همراه ۲۰۰ بطری یک لیتری خالی، بر چسب‌های دست‌ساز و یک بشکه ۲۰ لیتری حاوی اسانس میوه، کشف شده است.

پیگیری استقرار اکیپ ضدعفونی در مرز چذابه

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه بخش تجاری و بارانداز مرز چذابه از جمله محیط‌های پرتجمعی است که به دلیل کثرت تردد رانندگان، محیطی آسیب پذیر در رابطه با ویروس کرونا تلقی می‌شود، گفت: در تلاش هستیم با استقرار یک اکیپ در این مرز، نسبت به ضد عفونی کردن دوره‌ای اماکن مختلف آن اقدام شود.

شهلا عموری افزود: در حالی که شاهد شیوع کرونا در سراسر کشور و استان خوزستان هستیم و در این زمینه مسوولان حوزه درمان بر رعایت نکات بهداشتی تاکید می‌کنند اما بخش‌های مختلف در مرز چذابه که تعداد زیادی از اعضای اتاق بازرگانی اهواز در آن فعال هستند، تاکنون به شکل شایسته و اطمینان بخش تحت پوشش کنترل بهداشتی قرار نگرفته‌اند.

“کرونا” موزه‌های ایذه و شوش را به تعطیلی کشاند

سیدمحمد ابراهیمی اظهار کرد: باتوجه به برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ایذه و کارگروه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با دستورالعمل جلوگیری از شیوع این ویروس و حسب مصوبات و دستور از فرمانداری، موزه آثار تاریخی ایذه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

رییس اداره‌ موزه‎ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی خوزستان افزود: همچنین موزه‌ها و اماکن تاریخی شوش در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند.

انتهای پیام/

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of