ادامه سیر کاهشی مصرف بنزین در خوزستان

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت:مصرف ماهیانه این فرآورده سوختی در دی امسال در خوزستان با ۲۱درصد کاهش نسبت به زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین ، به ۹۶ میلیون لیتر رسید.

نعمت ا… نجفی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مصرف ماهانه بنزین در خوزستان تا پیش از اجرای طرح سهمیه بندی ، ۱۱۸ میلیون لیتر در ماه بود افزود: با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت ، نه تنها از روند رو به رشد مصرف بنزین در کل کشور جلوگیری شده بلکه روندی کاهشی مصرف از همان روزهای نخست این طرح آن شروع شد.
وی گفت:البته احتمال دارد مصرف بنزین در مناسبت‌های خاص همچون ایام تعطیلات نوروزی افزایش یابد ولی این افزایش موقتی است و دوباره به روال عادی خود باز می‌گردد.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) افزود:هم اکنون ذخایر سوخت در انبار نظامیه اهواز در وضعیت مطلوب قرار دارد.
افزایش ۳۰درصدی مصرف گاز سی.ان.جی
نجفی گفت: مصرف گاز سی.ان.جی در خوزستان در مقایسه با پیش از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین ۳۰درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه روند افزایشی مصرف گاز سی.ان.جی در خوزستان به دلیل مزیت نسبی آن در مقایسه با بنزین ادامه دارد افزود: با تبدیل خودروهای عمومی به ۲ گانه سوز مصرف گاز سی.ان جی. افزایش و به تناسب مصرف بنزین کاهش می یابد.
نجفی با بیان اینکه گازسی.ان.جی یک سوخت پاک و با آلودگی بسیار ناچیز در مقایسه با بنزین است ادامه داد:بالا رفتن مصرف گاز سی.ان جی در کلانشهری همچون اهواز باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.
به گفته نجفی دولت برای گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی ۶۰هزار میلیارد ریال اختصاص داده است.
ساماندهی توزیع سوخت عشایر خوزستان
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) از ساماندهی توزیع سوخت(نفت سفید) عشایر کوچ رو خوزستان خبر داد.
وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ، اداره کل امور عشایری خوزستان سوخت را به صورت تجمیعی دریافت و آن را بر اساس تعداد خانوارهای عشایری توزیع خواهد کرد.
بسیاری از عشایر کوچ رو خوزستان در چند هفته اخیر ناخرسندی خود را از توزیع نامناسب و کمبود نفت سفید بیان کردند.
کمبود نفت سفید سبب تخریب بخشی از جنگل های جنوبی زاگرس واقع در مناطق شرقی و شمال شرق خوزستان و برداشت بی رویه چوب در هفته‌های اخیر شده است.
حدود ۲۳هزار خانوار عشایری از هفت استان کشور در مناطق قشلاقی خوزستان استقرار دارند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of