۲۳ پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری شد

۲۳ پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند با اعتبار چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و پنچ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی، به مناسبت دهه‌مبارک فجر ، روز دوشنبه در آیینی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اهوازنوین به نقل از ایرنا دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها گفت: با بهره برداری از این ۲۳ پروژه زمینه اشتغال برای هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر فراهم شده است.
مرتضی بانک بیان کرد:از ابتدای امسال تاکنون هفت پروژه راکد غیرفعال در منطقه آزاد اروند با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال فعالیت خود را از سر گرفتند.
وی افزود: کارخانه‌های تولید سدیم فسفات، فرآوری کنجد، آب آشامیدنی، هیدروکربن‌های نفتی و انواع روغن‌های تصفیه مجدد، تجهیزات پالایشگاهی و تولید پوشاک پروژه‌های هستند که زمینه اشتغال ۷۱۲ نفر را فراهم کرده‌اند.
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند ۱۷۸ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت دارند که از سوی منطقه آزاد اروند امکانات خوبی برای صادرات محصولات آنها فراهم شده است.
بانک گفت: امسال بخش مهمی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه اقتصادی با انجام فعالیت‌ها و افتتاح پروژه‌های متعدد پاسخ داده شد که امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام‌های موثرتری برداریم.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

0/5 (0 Reviews)