۲۵ واحد صنعتی راکد در خوزستان به چرخه تولید بازگشتند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۲۵ واحد صنعتی راکد با ۷۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم با حمایت دولت در سال جاری به چرخه تولید بازگشتند.

اخلاق محمدیان سه‌شنبه شب در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صنعتی و خدمات فنی مهندسی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این تعداد واحد تولیدی به دلیل مشکلاتی که در تامین مواد اولیه و نقدینگی داشتند تعطیل شده بودند که با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند.
وی از اعطای تسهیلات بانکی طرح رونق و کمک فنی اعتباری در قالب تفاهمنامه‌ به واحدهای تولیدی به منظور فعال سازی آنها در استان خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: امید است بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی با این تسهیلات برطرف شود.
محمدیان اظهار داشت:هم اکنون محصولات تولیدی بیش از ۶۰ واحد صنعتی در خوزستان از جمله ایزوگام و صنایع غذایی به خارج از کشور صادر می‌شود.
وی گفت: برای افزایش توسعه صادرات کالاهای تولیدی خوزستان موضوع تجمیع و کمک به خطوط تولید، تشکیل تعاونی‌ها وتوسعه خوشه‌ای واحدهای صنعتی در حال اجرا است.
در استان خوزستان ۳۴ شهرک و ۳۹ ناحیه صنعتی وجود دارد که در ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی واگذاری زمین به متقاضیان صورت می‌گیرد و بقیه در حال احداث و تکمیل زیرساخت‌های اولیه هستند.
نهمین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صنعتی و خدمات فنی مهندسی استان خوزستان سه‌شنبه با حضور استاندار خوزستان در آبادان گشایش یافت.

انتهای پیام/ ایرنا

 

0/5 (0 Reviews)