یکصد ویکمین جلسه علنی شورای پنجم شهر اهواز

عضوشورای شهر گفت: حدود یک هزار و ۷۰۰ فقره چک به ارزش ۸۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری از بدهکاران به علت بی‌توجهی و بی‌تفاوتی وصول نشده است.

ازعقب‌افتادگی حقوق ماهیانه کارگران تا۸۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری

 

به گزارش اهوازنوین به نقل از ایسنا یک صد و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز امروز (۱۹ آذرماه) در سالن جلسات شورا برگزار شد، با اشاره به برخی مشکلان اهواز، اظهار کرد: شهرداری اهواز در سال آینده با بحران مالی روبرو خواهد شد؛ به علت افزایش حقوق، افزایش هزینه کالا و خدمات، هزینه‌های جاری شهرداری اهواز به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد در حالی که درآمد شهرداری کمتر از ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: با توجه به این تفاوت در درآمد و هزینه، سال آینده شاهد عدم پرداخت حقوق کامل و به موقع به هزاران نیروی زحمتکش شهرداری اعم از رسمی، قراردادی و نیروهای حجمی خواهیم بود. دیوان عدالت اداری هم ۱۱ قلم از درآمدهای پایدار شهرداری را حذف کرده و شهرداری وارد بحران می‎شود و نارضایتی عمومی را به همراه خواهد داشت.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: بنابراین از هم اکنون باید جهت پیگیری مطالبات قانونی و بحق مردم از دستگاه‌ها برای اداره کردن و مدیریت شهری اقدام کرد تا از بحران مالی که نه تنها مدیریت شهری اهواز را دچار مشکل می‌کند بلکه مدیریت شهری کل استان را هم با بحران مواجه خواهد کرد، جلوگیری شود.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: متاسفانه عدم پرداخت دولت در یک‌سوم سهم هزینه وسایل حمل و نقل درون شهری موجب شده مردم اهواز که باید از ۹۰۰ دستگاه اتوبوس بهره‌مند باشند، تنها از ۱۷۰ دستگاه اتوبوس استفاده کنند که نیمی از این تعداد اتوبوس هم بدون کولر هستند.

وی با اشاره به رها شدن پروژه قطار شهری اهواز، عنوان کرد: ۵۰ درصد  هزینه این پروژه را دولت باید پرداخت کند، پروژه‌ای که چهارده سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد. در شهرهایی مانند شیراز، کرج، اصفهان و مشهد که همزمان با اهواز پروژه‌ مترو را کلنگ‌زنی کردند، سال‌ها است که مردم از نعمت قطار شهری برخوردار هستند اما مردم اهواز همچنان از مترو محروم هستند.

ایزدی با اشاره به عدم دریافت حق آلایندگی اهواز از صنایع مستقر در شهر بیان کرد: یکی از مهمترین منابع درآمدی شهرداری اهواز، مبالغی است که طبق قانون باید از صنایع آلاینده اخذ شود. پیگیری و به سرانجام رساندن این منبع درآمدی شهری که برابر با دریافت سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از صنایع آلاینده مانند شرکت نفت، صنایع فولاد، توسعه نیشکر، فولاد اکسین، ملی حفاری و دیگر صنایع آلاینده است، باید به وسیله شهرداری، شورای شهر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد خوزستان و اهواز انجام شود. نماینده ولی فقیه در خوزستان و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیگیری این مطالبه مردمی مسئول هستند.

عضو شورای شهر اهواز همچنین با اشاره به مطالبات شهرداری از طلبکاران تصریح کرد: حدود یک هزار و ۷۰۰ فقره چک به ارزش حدود ۸۰ میلیارد تومان که جزو مطالبات شهرداری از بدهکاران هستند، وجود دارد که سال‌ها است یا به علت بی‌توجهی و بی‌تفاوتی وصول نشده است. اگر مدیریت درستی اعمال می‌شد و این مطالبات به موقع وصول می‌شد شاهد عقب‌افتادگی در حقوق ماهانه کارگران و یا عدم پرداخت سنوات ده‌ها نفر از کارکنان شریف و زحمتکش شهرداری نبودیم.

وی افزود: کارکنان شهرداری پس از ۳۰ سال خدمت، همه روزه برای گرفتن سنوات قانونی خود به شهرداری و شورای شهر مراجعه می‌کنند بنابراین لازم است کارگروهی خاص به صورت مقطعی تشکیل و نسبت به بررسی و پیگیری و وصول این مطالبات اقدام شود. این تعداد چک‌ها به جز چک‌های موجود در مناطق شهرداری اهواز است.

وی تصریح کرد: توجه به مواردی که امروز مطرح کردم  بسیار مهم و ضروری است و امیدوارم مسئولان ذیربط توجه لازم را داشته باشند تا بیش از این شاهد این عقب‌افتادگی در توسعه شهری، خرابی زیرساخت‌ها و کمبود امکانات شهری نباشیم.

ایزدی گفت: تا زمانی که شرایط همین باشد، هر مدیر شهری و استانی در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته شود نه رفع محرومیتی و نه رفع مظلومیتی ایجاد می‎شود و نه می‌تواند معجزه‌ای به دنبال داشته باشد. کارهایی که انجام می‎شود تنها کارهایی است که جزو وظیفه ذاتی مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهری است که آن هم به صورت مطلوب انجام نمی‎شود و همه روزه شاهد نارضایتی عمومی هستیم و این در حالی است که همین انجام وظایف ذاتی را برجسته می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه جاسم موسی‌پور عضو شورای شهر اهواز، در خصوص لایحه کمک به بنیاد حفظ آثار جهت احداث باغ موزه دفاع مقدس، اظهار کرد: بسیاری از شهرها موزه دفاع مقدس دارند و با توجه به نقش اهواز در دفاع مقدس، باید در اهواز نیز این موزه ایجاد شود.

وی افزود: بر اساس توافقنامه بین بنیاد حفظ آثار و شهرداری اهواز جهت احداث باغ موزه دفاع مقدس، یک میلیارد تومان از ردیف بودجه ماده ۱۷ شهرداری اهواز برای این کار اختصاص داده شده است.

موسی‌پور گفت: البته کار با این اعتبارات قابل جمع کردن نیست. در این راستا بنیاد حفظ آثار کار عمرانی را آغاز کرده و استانداری خوزستان پیگیر دریافت اعتبارات دولتی است. باید برآورد دقیق‌تری از سهم ما مشخص شود اما به منظور کمک، فعلا این مبلغ در توان شهرداری است.

0/5 (0 Reviews)