آغاز ثبت‌نام چهاردهمین جشنواره ملی پژوهش‌های دانش‌آموزی تبیان از فردا

ثبت‌نام چهاردهمین جشنواره ملی پژوهش‌های دانش‌آموزی تبیان از فردا آغاز می‌شود و دانش‌آموزان در دو بخش رویش و مسابقات چالشی شرکت می‌کنند.

به گزارش اهوازنوین به نقل از ایسنا: کمیل خجسته مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در نشست خبری به فعالیت‌های این مؤسسه اشاره و اظهار کرد: دوره‌ای که اینترنت وارد کشور شد، تبیان نقش برجسته‌ای را ایفا کرد و در کنار دهه شصتی‌ها نقش همراهی داشت و تلاش داریم در تبیان جدید نقش تبیان در دهه ۸۰ را برای سال ۱۴۰۰ ایفا کنیم تا برای دهه هشتادی‌ها نیز حس همراهی دهه شصتی‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام‌مان این است که افراد اهل تولید و کار در تبیان محل کسب و کار را تجربه کنند، افزود: جشنواره تبیان یکی از ۵ جشنواره مطرح در محیط دانش‌آموزی است و به ما کمک می‌کند با مخاطب نوجوان، ارتباط دائم پیدا کنیم.

حسین حق‌پناه دبیر چهاردهمین دوره جشنواره و مدیر مرکز کودک و نوجوان ترنج موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در این نشست گفت: امسال رویدادی را کلید می‌زنیم که مهم‌ترین پروژه نوجوانانه سازمان تبلیغات است و جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان تلاش می‌کند نوجوانان از دانشی که می‌آموزند در جهت حل مسائل خود، خانواده و دنیا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شعار امسال این جشنواره را «مسأله‌ات را حل کن» عنوان کرد و ادامه داد: برپایی این جشنواره به سال ۸۳ باز می‌گردد که ۷ هزار دانش‌آموز در قالب ۱۷۴۰ گروه دانش‌آموزی در آخرین دوره این جشنواره شرکت کردند و تمام فرایندهای جشنواره در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

حق‌پناه با اشاره به اینکه اگر دانش‌آموزی مربی خوبی برای حل مسائل ندارد، تبیان با ارتباط مجازی با او ارتباط می‌گیرد و کمک می‌کند، افزود: این جشنواره مبتنی بر هدایت در دو بخش رویش و مسابقات چالشی برگزار می‌شود؛ در بخش رویش از مؤسسه برهان کمک می‌گیریم که این بخش الگوی مسأله درون‌زاست یعنی دانش‌آموزان در گروه‌های یک تا ۶ نفره مسأله‌ها را شناسایی می‌کنند و به کمک مربیان مجازی، ابعاد و علل مسأله پیدا می‌شود و ایده‌پردازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بخش مسابقات چالشی امسال یک فرایند است و دانش‌آموزان درگیر چالش‌هایی مبتنی‌بر مسائل می‌شوند، افزود: در جشنواره امسال رشته‌های رباتیک، شیمی، زیست فناوری، پل کامپوزیت، هوافضا، انرژی‌های تجدیدپذیر، طراحی صنعتی و سازه را خواهیم داشت و با توجه به مأموریت موسسه تبیان بر مهارت‌های رسانه‌ای تمرکز می‌کنیم.

دبیر جشنواره دانش‌آموزی تبیان با تأکید بر اینکه مهارت تشخیص اخبار جعلی را به‌عنوان مسابقه امسال خواهیم داشت و در بخش مسابقات برنامه‌نویسی نیز مسابقاتی را برگزار می‌کنیم تا به سمت حل مسائل واقعی پیش رویم، گفت: امسال این جشنواره نقطه آغاز به سمت فرایندهاست؛ ضمن اینکه باشگاه نوآوری دانش‌آموزی نیز امسال در ۳ رکن اصلی عضو می‌پذیرد و این جشنواره پل ورود به این باشگاه خواهد بود.

وی اضافه کرد: لایه اول در این باشگاه، دانش‌آموز؛ لایه دوم، معلمان و لایه سوم؛ مدارس هستند؛ ثبت‌نام اولیه این جشنواره از فردا در سامانه project14.tebyan.net شروع می‌شود و دانش‌آموزان در بخش رویش و مسابقات چالشی شرکت می‌کنند.

حق‌پناه با بیان اینکه رویداد مقدماتی این جشنواره ۲۸ آذر است که کارگاه‌های حل مسأله در بخش رویش و مسابقات مقدمات چالش برگزار می‌شود، گفت: بخش رویش، یک شبکه اجتماعی مسأله محور داریم و دانش‌آموزان در رویداد مقدماتی مسائل خود را حل می‌کنند؛ رویداد نهایی جشنواره نیز در ۲۷ و ۲۸ فروردین ۹۹ برگزار می‌شود.

وی شماره‌های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره را ۸۱۲۰۲۳۱۱، ۸۲۲۰۲۴۲۸ و ۸۱۲۰۲۱۰۵ و اکانت شبکه‌های اجتماعی جشنواره را tebyan student اعلام کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of