جاده اهواز به ایذه تا پایان سال آینده کامل خواهد شد

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طرح چهار بانده کردن جاده اهواز به ایذه تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

 به گزارش اهواز نوین حمید پورمحمدی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و مدیریت استان خوزستان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی ایذه افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر قبلی خود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل جاده اهواز ایذه تخصیص داد.

وی تکمیل این جاده را از اولویت های راه سازی خوزستان دانست و گفت: برای تسریع و تداوم روند کار این طرح به زودی تزریق اعتبار خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۹ و قبل از پایان کار دولت این طرح مهم به اتمام برسد.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه انتقال آب به شهرهای شمال شرق خوزستان در اولویت است، اظهار داشت: متأسفانه تحریم‌های ناجوانمردانه باعث رهاکردن برخی از طرح ها از سوی تامین کننده مالی شده که نمونه آن انتقال آب کارون سه به شهرهای شمال شرق خوزستان است.

وی افزود: شهرستان ایذه با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در طول شبانه‌روز فقط هشت ساعت آب آشامیدنی دارند بنابراین نباید تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی این منطقه نادیده گرفته شود.

پورمحمدی ادامه داد: این مشکل باید تا سه ماه آینده با اضافه کردن چاه‌های جدید به صورت مقطعی حل شود و حداقل در شبانه روز ۱۶ ساعت آب در لوله‌ها جریان داشته باشد.

وی تأکید کرد: کیفیت و زمان آب دهی به مردم شهرستان نیز باید با این کار ارتقا یابد و تا زمان انجام طرح بزرگ انتقال آب کارون سه به شهرهای شمال شرق خوزستان، تا حدودی از مشکلات مردم کاسته شود.

احداث ۱۰ چمن مصنوعی تا پایان سال جاری

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به ظرفیت‌های ایذه در بخش ورزش گفت: برای توسعه ورزش در شهرستان ایذه هزینه ساخت ۱۰ چمن مصنوعی در نقاط مختلف شهر را تقبل می کنیم.

وی افزود: کار زیرسازی این چمن‌ها توسط شهرداری انجام می شود و تا پایان سال این چمن‌های مصنوعی تکمیل خواهند شد.
پورمحمدی اظهارداشت: خانه کشتی ایذه پیشرفت خوبی داشته و بطور قطع برای اتمام این طرح اعتباری تخصیص می یابد تا یکی از قطب‌های کشتی فرنگی کشور صاحب یک سالن در خور شأن ورزشکاران باشد.

وی تأکید کرد: باتوجه به استعدادهای ایذه در بخش ورزش‌های رزمی، سعی خواهیم کرد بودجه‌ای برای ساخت سالن رزمی شهرستان اختصاص دهیم.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه برای نوسازی مدارس ایذه

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتشار عکس‌های مدارس مناطق محروم ایذه در کنار مسجدسلیمان و سیستان بلوچستان در شبکه‌های مجازی نماد کم کاری ما در حوزه آموزشی است.

وی افزود: برای رفع مشکلات و توسعه مناطق عشایری و روستایی کمبود منابع نداریم بلکه با کمبود فکر و طرح مواجهیم که فرمانداران باید برای توسعه این مناطق با جمع کردن ایده‌ها و برنامه‌ریزی خود جهت توسعه این مناطق تلاش کنند.

پورمحمدی تصریح کرد: برای نوسازی مدارس ایذه مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال از مرکز و ۲۵۰ میلیارد ریال توسط استان اختصاص پیدا خواهد کرد و مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس نیز به همین میزان از خیرین جمع‌آوری کنند تا با یکهزار میلیارد ریال مقداری از مشکلات آموزش و پرورش ایذه رفع شوند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of