معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در کشور اول شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: این معاونت در بخش های غذا، دارو، آزمایشگاه و ملزومات پزشکی رتبه نخست را در بین معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ سه کشور کسب کرده است.

داوود سلمان پور روز چهارشنبه در جریان دیدار با مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر دزفول به اقدامات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول که منتج به کسب این رتبه شده اشاره کرد و افزود: حدود ۳۰ کارخانه در شهرستان های حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول فعالیت دارند که محصول آنها به بیش از ۲۰ کشور خارجی صادر می شوند.

وی تنوع محصول در شمال خوزستان را بالا دانست و اظهار داشت: با توجه به نظارت های بالای دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکنون حتی یک مورد برگشت محصول از کشورهای مقصد صورت نگرفته است.

سلمان پور افزود: کسب رتبه برتر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در حالی صورت گرفته که کشورهای وارد کننده محصولات دزفول،  نظارت و بازرسی بسیار سخت گیرانه و دقیقی بر روی محصولات وارداتی انجام می دهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص موفقیت این معاونت در حوزه دارو نیز گفت: با وجود فشارها ولی تاکنون مشکل خاصی در زمینه تامین داروی مورد نیاز بیماران منطقه نداشته ایم.

وی افزود: درخصوص بیماران خاص مانند تالاسمی، پیوندی، هموفیلی و سرطان مشکلات زیادی داشتیم ولی اکنون داروها از مسیر دقیقی به منطقه وارد و بین بیماران توزیع می شوند.

سلمان پور  اضافه کرد: بیماران خاص در گذشته برای تهیه داروی مورد نیاز خود باید به سایر شهرها از جمله تهران می رفتند ولی اکنون داروی خود را با قیمت مناسب، در کمترین زمان و به راحتی در دزفول تحویل می گیرند.

بیمه ها همکاری بیشتری با بیماران داشته باشند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: مشکلات اقتصادی و مالی رنج بیماری را برای بیماران دوچندان کرده که لازم است سازمان های بیمه درخصوص کم شدن فاصله پرداخت ها همکاری و مساعدت بیشتری با بیماران داشته باشند البته برای کم شدن این فاصله، مکاتباتی با سازمان های بیمه انجام شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تاثیر تحریم ها بر تامین داروی مورد نیاز منطقه بیان کرد: برای مقابله با تحریم ها مدیریت بر مصرف و جلوگیری از مصرف بی رویه دارو در اولویت قرار گرفت.

سلمان پور افزود: بین منابع مالی، میزان مصرف و تجویز پزشکان هماهنگی هایی صورت گرفته تا نیاز دارویی منطقه برطرف شود.

وی با تقدیر از همکاری داروخانه های بخش خصوصی اظهار داشت: این داروخانه ها حضور فعالی در شمال خوزستان دارند و کمک شایان توجهی در تامین داروهای مورد نیاز منطقه به ویژه داروهای بیماران خاص داشته اند که جای قدردانی دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: خیران در تامین داروی مورد نیاز بیماران خاص نقش بسزایی دارند و امیدواریم این نقش هر روز پررنگ تر شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی دزفول علاوه بر شهرستان های زیرمجموعه به بیماران سایر شهرستان ها نیز با گشاده رویی خدمات درمانی ارائه می کند.

سلمان پور درخصوص اقدامات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در زمینه تامین ملزومات پزشکی گفت: آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و آشامیدنی این معاونت به صورت حرفه ای و فنی در تمام ایام سال خدمات رسانی می کند.

وی افزود: افراد در گذشته برای صدور پروانه کسب باید به اهواز مراجعه می کردند که با راه اندازی این آزمایشگاه تمام امور خود را در شهرستان پیگیری می کنند.

وی نمره کسب شده توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول را ۹۰ از ۱۰۰ اعلام کرد و گفت: این رتبه با کمترین هزینه و البته زحمت و تلاش فراوان کارکنان کسب شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: خوشبختانه این معاونت هیچ نمره منفی در ارزشیابی صورت گرفته کسب نکرده است.

مردم به نشانگرهای رنگی روی محصولات دقت کنند

سلمان پور گفت: نشانگر رنگی در تمام محصولات تولیدی شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول درج شده که لازم است مردم برای حفظ سلامتی خود توجه بیشتری به آنها داشته باشند.

وی افزود: صنایع غذایی مجبور به درج این نشانگرها با رنگ های سبز، زرد و قرمز شده اند تا از این طریق مردم از میزان نمک، شکر و چربی موجود در محصول آگاه شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: در صورتی که افراد با مشکل فشار خون، چربی و قند مواجه هستند از استفاده محصولات دارای این مواد با درصد بالا خودداری کنند.

سلمان پور گفت: اکنون با بیماری های واگیردار مشکلی نداریم و بیماران اغلب با بیماری های غیر واگیردار نظیر دیابت و سرطان درگیر هستند.

وی افزود: افراد زیادی ممکن است دیابت یا فشار خون داشته باشند ولی از این موضوع آگاه نباشند لذا از مردم انتظار می رود آزمایش های لازم را به صورت دوره ای انجام دهند.

کمبود دارو در مناطق سیل زده شمال خوزستان نداشتیم

سلمان پور درخصوص تامین داروی مناطق سیل زده شمال خوزستان نیز گفت: هیچ کمبودی از نظر تامین داروی مورد نیاز سیل زدگان نداشتیم.

وی با بیان اینکه خوزستان یک استان بحران خیز است، بر لزوم آمادگی همیشگی معاونت غذا و دارو تاکید کرد و افزود: با توجه به حضور گسترده کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی در ایام نوروز امسال در خوزستان،  اقدامات لازم برای تامین داروی مورد نیاز مسافران پیش از نوروز انجام شده بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با توجه به وقوع سیل و آمادگی دانشگاه علوم پزشکی هیچ گونه مشکلی درخصوص کمبود دارو در مناطق سیل زده نداشتیم حتی در برخی موارد داروی سایر مناطق را نیز تامین کردیم.

وی افزود: بیماران دیابتی ساکن در اردوگاه ها نیز داروهای مورد نیاز خود را در چادر تحویل می گرفتند.

سلمان پور اظهار داشت: معمولا بعد از هر سیل، بیماری های عفونی از جمله وبا و اسهال در منطقه فراگیر می شوند ولی با توجه به اقدامات و پیش بینی های صورت گرفته هیچ موردی از این بیماری ها در منطقه مشاهده نشد.

وی با تقدیر از داروسازان خیر منطقه گفت: این داروسازان به قدری در تامین داروها و محصولات سلولزی مانند پوشک کمک کردند که با مازاد دارو مواجه شدیم و آنها را در سایر مناطقی که نیاز داشتند ارسال کردیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: سیل شرایط دشواری را ایجاد کرد ولی با کمک خیران و سایر سازمان ها این شرایط مدیریت شد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی گفت: امید است با کمک رسانه ها بتوانیم گام های مفیدی در راستای ارتقای سلامت جامعه برداریم.

نحوه کمک خیران برای تامین داروی بیماران نیازمند

سلمان پور درخصوص نحوه کمک خیران به تامین داروی مورد نیاز بیماران نیازمند گفت: اعتباری از طریق دولت برای تامین داروهای مورد نیاز افراد نیازمند در نظر گرفته شده است که با توجه به کم بودن این اعتبارات و محدودیت ها نیاز بیماران منطقه را رفع نمی کند.

وی افزود: گاهی اوقات نیز بیمار نیازمند به دلایل مختلف نمی تواند از اعتبارات دولتی برای تامین داروی خود استفاده کند مثلا از شهرستانی خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بیمارستان های زیرمجموعه مراجعه کرده است لذا انجمنی با عنوان داروسازان شمال خوزستان برای تامین داروی بیماران نیازمند ایجاد شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: شماره حساب انجمن داروسازان شمال خوزستان ۱۷۹۰۵۷۲۰۰ بانک رفاه شعبه طالقانی است و خیران می توانند با پرداخت مبالغی هرچند ناچیز در این امر خیر سهیم شوند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of