امام جمعه اهواز: حضور فعال گروه های جهادی ، سیلاب خوزستان را به فرصت تبدیل کرد

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت:حضور فعال و مخلصانه گروه های جهادی در بحران سیلاب اخیر خوزستان ، این تهدید را به فرصتی برای احیای ارزش های اسلامی و همبستگی ملی تبدیل کرد.

به گزارش اهواز نوین، حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد چهارشنبه شب در دیدار اعضا و مسئولان گروه های جهادی استان که نقش موثر و تعیین کننده ای در کمک رسانی به مردم سیل زده استان ایفا کردند اظهار داشت: اگر فعالیت های جهادی از جنس دوران هشت سال دفاع مقدس نبود ، بحران سیلاب خوزستان به فاجعه ملی تبدیل می شد و مردم آسیب های بسیار زیادی را متحمل می شدند.
وی در این نشست که در مسجد جواد الائمه (ع۹ اهواز برگزار شد با بیان اینکه در سایه کار و تفکر جهادی ، کارهای نشدنی با کمترین هزینه حل می شود ، سرعت عمل ، تلاش مستمر ، دلسوزی ، صمیمت ، صداقت ، خلوص و خستگی ناپذیری را از ویزگی های گروه های جهادی توصیف کرد و افزود:گفتمان حرکت های جهادی و انقلابی باید به گفتمان عمومی در جامعه کنونی ما تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان حضور جوانان در گروه های جهادی را از نکات برجسته این تشکل های مردمی و انقلابی بیان کرد و افزود: سیلاب اخیر این نیروی عظیم را به میدان آورد گره ها را یکی پس از دیگری گشود.
حجت الاسلام موسوی فرد در عین حال گفت: هنوز هم مناطق سیل زده خوزستان با مشکلاتی رو به رو هستند که ضرورت دارد گروههای جهادی در مناطق سیل زده عزیمت کنند و تا بازگشت وضعیت عادی در کنار مردم آسیب دیده از سیل باشند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های جهادی دارای برکات و آثار زیادی در جامعه است تاکید کرد: در خوزستان باید در کنار یکدیگر یک حرکت فرهنگی و تشکیلات قوی در قالب قرارگاه واحد شکل بگیرد تا بتوانیم اردوهای جهادی را به صورت منظم به مناطق کمتر برخوردار و محروم استان اعزام کنیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ضرورت حمایت همه جانبه از گروه های جهادی را با هدف گره گشایی از مشکلات مردم مورد تاکید قرار داد و افزود: حمایت گر اصلی از گروه های جهادی مردم هستند ولی دستگاه های اجرایی نیز باید از اردوهای جهادی که در خدمت مردم هستند حمایت کنند.

ضرورت مستندسازی فعالیت های گروه های جهادی
ضرورت مستندسازی فعالیت های گروه های جهادی از دیگر محورهای سخنان نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز بود.
وی گفت:اگر چنانچه فعالیت گروه های جهادی برای تنویر افکار عمومی و برای آیندذگان مستند سازی شود جوانان بیشتری به این گروه های جهادی و انقلابی ملحق می شوند و نیروی جهادی هر روز قوی تر از قبل می شود.
حجت الاسلام موسوی فرد در ادامه برقراری ارتباط نزدیک بین گروه های جهادی در خوزستان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: گروه های جهادی باید انسجام داشته باشند و کارها بر اساس نیازها و اولویت ها انجام شود.
وی همچنین بر راه اندازی بانک اطلاعاتی از نیازهای فوری مناطق استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما در خوزستان از ظرفیت های خوبی برخوردار هستیم و باید بتوانیم این ظرفیت ها را برای رفع مشکلات مردم و تامین نیازهای اساسی آنان هدایت و بکارگیری کنیم.

صدای واحد در مسائل فرهنگی خوزستان شنیده شود
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: باید صدای واحد در مسایل فرهنگی استان شنیده شود تا از پرداختن به کارهای غیرضروری پرهیز و به کارهای اساسی پرداخته شود.
وی گفت: در کنار کار تبلیغی و فرهنگی واحد ، باید حرکت جهادی تقویت شود.
در این نشست مسئولان گروه های جهادی گزارشی از فعالیت خود را در زمینه های درمانی بهداشتی ، کمک رسانی ، تامین عذا ، کارهای فرهنگی و تبلیغی ، ساخت سیل بند و تامین نیازهای فوری سیل زدگان خوزستان ارائه کردند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان در جمع بندی نهایی از این نشست صمیمانه از تلاش های درخور تحسین گروه های جهادی در سیلاب اخیر تقدیر کرد و گفت: بسیاری از فعالیت های گروه های جهادی رسانه ای نشده است که ضرورت دارد در این بخش نیز آنچه شایسته و مفید به نظر می رسد به سمع و نظر مردم برسد.
در جریان سیلاب اخیر فروردین ماه امسال که گفته شده دست کم در یکصد سال اخیر بی سابقه بوده است بیش از۱۶۰هزار میلیارد ریال به بخش های کشاورزی ، صنعتی ، مسکونی ، زیرساخت ها و تاسیسات عمومی و مردمی در ۲۱ شهرستان خوزستان خسارت وارد آمد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of