چرخ توسعه اهواز شتاب بیشتری گرفته است/اولویت اول شهردار رسیدگی به مناطق محروم است

عضو شورای شهر اهواز گفت: علی‌رغم انباشته شدن مشکلات فراوان زیرساختی، چرخ توسعه شهر اهواز شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش اهواز نوین،  صبح امروز دو عضو شورای اسلامی شهر اهواز و دستیار ویژه شهردار اهواز از پروژه آسفالت محله به محله در علی‌آباد و زویه واقع در منطقه ۳ شهری اهواز بازدید کردند.

حجت‌الاسلام جاسم موسی پور عضو شورای شهر اهواز در حاشیه بازدید از پروژه آسفالت محله به محله علی‌آباد و زویه ضمن تشکر از شهردار اهواز بابت توجه به مناطق محروم، اظهار کرد: علی‌رغم انباشته شدن مشکلات فراوان زیرساختی، چرخ توسعه اهواز شتاب بیشتری گرفته است و این وعده مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند: «در اوج مشکلات، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ‌گاه دچار بن‌بست نخواهد شد و با نیروی جوانی با رویکردی جهادی و انقلابی می‌توان از مشکلات گذشت و آن‌ها را حل کرد.»

وی افزود: مشکلات فراوانی در سطح شهر اهواز وجود دارد که با وجود مدیران کارآمد و متخصص در بدنه شهرداری و حمایت استاندار خوزستان در زمینه تخصیص منابع موردنیاز و حمایت قاطع از مدیریت شهری، شهرداری اهواز و شورای اسلامی دوره پنجم اهواز توانستند اقدامات قابل قبولی را در سال ۹۸ در سطح شهر برنامه‌ریزی کرده و به مرحله اجرا برسانند.

موسی پور گفت: ازجمله این اقدامات طرح آسفالت محله به محله شهر اهواز است که در حال اجرا است و این طرح نمود و رضایت مردمی خوبی را در پی داشته است.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: تاکنون ۱۲۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت و بیش از ۳۵ هزار مترمربع تراش آسفالت در ۲۰محله شهر انجام شده که از این مقدار ۵۰ هزار مترمربع در محلات کم برخوردار شهر نظیر زویه، علی‌آباد، کریشان، زعفرانیه و رزمندگان کار آسفالت انجام شده است.

موسی پور با بیان اینکه در ۱۰۰ محله دیگر نیز این طرح اجرا می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر بررسی، آسیب‌شناسی و عیب‌یابی در سایر محلات شهر نظیر مهدیس، علوی و کیانشهر در جریان است تا به‌تدریج اکیپ‌های آسفالت به این مناطق وارد شوند.

وی گفت: همه این خدمات در اوج مشکلات اقتصادی و کمبودها در سطح کشور و استان و شهرداری اتفاق می‌افتد، همچنین پرداخت حقوق کارکنان شهرداری با وجود افزایش قابل‌توجه دستمزدها (بیش از ۴۰درصد) نیز با ثبات نسبتی انجام می‌شود و این افزایش دستمزدها مانع از تزریق اعتبارات به پروژه‌های عمرانی نشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز درخصوص عملکرد شاعری شهردار اهواز، عنوان کرد: در این سه ماه محل قضاوت در خصوص عملکرد شهردار اهواز باقی مانده و جای قضاوت هنوز هست اما حرکت پرشتابی را به‌خصوص در طرح آسفالت محله به محله شاهد بودیم و امیدواریم این روند مثبت را همچنان پرشتاب‌تر با اراده شهردار اهواز و حمایت استاندار خوزستان در تخصیص منابع موردنیاز در سایر محلات شهر به‌ویژه مناطق نیز شاهد باشیم.

وی افزود: همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید با اتحاد و همدلی باید تلاش کرد که فضای آرام، منطقی و به‌دوراز حاشیه را برای خدمت کردن شهردار اهواز و مدیران شهرداری فراهم کنیم.

اولویت اول رسیدگی به مناطق محروم است

رحیم کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز در این بازدید با اشاره به اقدام بسیار خوب شهردار اهواز، اظهار کرد: اولویت اول رسیدگی به مناطق محروم است زیرا نیازهای بیشتر و مهم‌تری دارند و پس‌ازآن خدمت‌رسانی شامل دیگر مناطق نیز می‌شود.

وی افزود: انتظار داریم بقیه مجموعه‌های استانی نیز همکاری لازم را در خصوص تأمین اعتبارات مالی با شهرداری اهواز داشته باشند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت نامناسب برخی مناطق اهواز، عنوان کرد: اهواز به‌عنوان مرکز استان خوزستان بیش از یک‌سوم جمعیت استان را دارا است و به‌عنوان نگین خوزستان است اما برخی مناطق آن همچنان در محرومیت کامل به سر می‌برند و انجام اقدامات و رفع محرومیت نیازمند پرداخت حق آلایندگی است.

وی گفت: با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد که حق آلایندگی به‌صورت اقساط پرداخت شود تا در جهت انجام کارهای عمرانی و رفاهی برای شهروندان هزینه شود.

کعب عمیر با اشاره به حمایت شورای شهر از شهردار اهواز، اظهار کرد: در بخش عمران شهرداری اهواز حرکت خوبی آغاز کرده است و امیدوارم این حرکت شتابنده در مناطق محروم به‌زودی شامل دیگر مناطق شود و باوجود کمبود نقدینگی بتوان خدمات مؤثری به مردم ارائه کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of