قطعی دو روزه برق روستای آبخوگان ایذه در اوج گرمای تابستان

قطعی دو روزه برق در یکی از روستاهای ایذه و عدم پیگیری و حل آن توسط اداره برق باعث شکایت و گلایه‌مندی اهالی شد.

به گزارش اهواز نوین،این شهرستان با وجود قرارگرفتن در کنار یکی از بزرگترین سدهای خاورمیانه همواره در زمینه برق و آب دچار مشکلات فراوانی بوده و مردم این شهرستان از وضعیت موجود گلایه‌مند هستند.

با توجه به گرمای شدید هوا در تابستان، همواره در طول ۳ سال اخیر برق این شهرستان ۲۳۰ هزار نفری در اوج گرما به یک بحران تبدیل شده و هر روز بر نا‌رضایتی مردم در حال افزوده شدن است.

یکی از مشکلات دو روز اخیر در برق شهرستان ایذه؛ گلایه اهالی روستای آبخوگان از قطعی ۲ روزه و کامل برق بوده است که با وجود فاصله ۷ کیلومتری با شهر ایذه در سخت‌ترین حالت ممکن قرار گرفته‌اند و در تماس با رسانه‌ها خواستار پیگیری و رفع بحران پیش آمده باشند.

یکی از اهالی روستای آبخوگان  با اشاره به سوختن ترانس برق این روستا از ۲ روز گذشته اظهار کرد: سوختن این ترانس باعث خاموشی کامل روستا و وارد شدن فشار بسیار زیاد به مردم این روستا در گرمای شدید ۵۰ درجه سانتی‌گراد شده است.

وی افزود: نبود برق، خاموشی روستا در گرمای شدید باعث شده که برخی از اهالی  روستا را ترک و برای چند روزی ساکن منازل بستگان خود در شهرها و یا روستاهای دیگر شده است ولی بسیاری از اهالی نیز به دلیل داشتن دام و نیاز به نگهداری آنها در این گرما در منازل و محل زندگی خود مانده‌اند و راهی به جز تحمل این گرمای سوزان ندارند.

کسی پاسخ‌گوی پیگیری‌های ما نیست

دهیار روستاهای آبخوگان و اژگیل نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: مشکلات آب و برق همواره از مشکلات و گلایه‌های اهالی این روستاها بوده است ولی پیگیری‌های انجام شده تاکنون جوابی نداده است و هر روز شاهد حادتر شدن این مشکلات هستیم.

ارشاد قریشوندی افزود: دو روز پیش ترانس برق روستای آبخوگان دچار سوختگی و در پی آن برق این روستا به‌طور کامل قطع شد که در پی آن پیگیری‌های زیادی انجام شده است ولی حاصلی در بر نداشت و این خاموشی در حال وارد شدن به دومین روز از خاموشی کامل وسایل برقی است و تنها یک رشته تک فاز، یک روشنایی ضعیف به خانه‌ها داده است.

وی افزود: این روستا دارای چندین خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ نفر است که در این قطعی برق در حال عذاب کشیدن هستند. ۲ سال از پیگیری ما برای حل مشکل برق این دو روستا می‌گذرد. در زمان مدیریت سابق اقداماتی آغاز شد ولی به دلیل جابه‌جایی مدیریتی انجام شده پیمانکار دیگر در محل حاضر نشد و اداره برق شهرستان نیز پاسخ گوی ما نیست.

قریشوندی با بیان اینکه روستای اژگیل نیز از افت فشار و مشکلات ناشی از آن رنج می برد اضافه کرد: از مسؤولان شهرستان خواهشمندیم آنها برای حل مشکل برق این دو روستا اقدام کنند تا که شاید اداره برق پاسخی به پیگیری‌های چند ساله ما بدهد، تلاش ما برای حل مشکلات مردم تحت مدیریت است.

وی با بیان اینکه اداره برق به بهانه‌های مختلف از اصلاح مشکل پیش آمده سر باز می‌زند بیان کرد: رئیس اداره برق ایذه در پاسخ به پیگیری‌های اهالی و شهروندان در فضای مجازی بیان کرده است که عدم اجرای طرح هادی باعث عدم کار اداره برق شهرستان برای نصب ترانس جدید بوده است، آیا تمام روستاهای شهرستان که دارای برق هستند دارای طرح هادی هستند؟ چگونه این روستا از سال‌ها پیش تا ۲ روز گذشته دارای برق بدون طرح هادی بود و امروز برای حل یک درد هزاران بهانه سد راه ما قرار می‌گیرد؟

قریشوندی با بیان اینکه وسایل برقی اهالی در خاموشی است گفت: ساکنان این روستا برای تهیه یخ مورد نیاز خود راهی روستای مجاور می‌شوند تا بتوانند در این گرما مقداری آب سرد داشته باشند.

 ترانس آبخوگان براثر ازدیاد انشعابات غیرمجاز و پیچ خوردن شبکه سوخت!

رئیس اداره برق ایذه در واکنش به گلایه‌های موجود در فضای مجازی با بیان اینکه ترانس آبخوگان براثر ازدیاد انشعابات غیرمجاز و پیچ خوردن شبکه سوخت! اظهار کرد: در برق روستای اژگیل مشکل خاصی وجود ندارد ولی چند خانه در بالای روستا قرار دارند که به دلیل کم عرض بودن معابر نمی‌توانیم برای نصب ترانس در محل حضور پیدا کنیم!

ایوب سرشار افزود: به دهیار اعلام شد که باید طرح هادی را اجرا کند، در غیر این صورت تا زمان انجام عقب‌نشینی هیچ راهی برای رفع مشکل وجود ندارد!

این در حالی است که دهیار روستا در پاسخ به کم عرض بودن معابر عنوان کرد: این روستا از ۱۵ خانوار تشکیل شده است که تمام خانه‌ها با فاصله زیادی از یکدیگر قرار دارند و به صورت پراکنده هستند و از این رو هیچ‌گونه مشکلی برای تردد و نصب ترانس وجود ندارد.

قریشوندی اضافه کرد: سال‌هاست که مردم این منطقه دارای برق هستند و در زمان ایجاد مشکلات این چنینی در گذشته اقدام برای رفع مشکل انجام می‌شد ولی این بار به بهانه‌های مختلف روستای آبخوگان در خاموشی قرار دارد.

به گزارش  اهواز نوین بیان اینکه انشعاب “ترانس آبخوگان براثر ازدیاد انشعابات غیرمجاز و پیچ خوردن شبکه سوخت” توسط رئیس اداره برق شهرستان ایذه در نوع خود جالب است، میزان فشار یک روستای ۱۵ خانه ای روی یک ترانس که در مناطق شهری برق منازل بیشتری را تامین می‌کند چقدر خواهد بود؟

گفتنی است اگر اینکه اجرای طرح هادی برای خدمت به مردم عنوان می‌شود و این طرح نیز برای مساله برق مورد توجه و اجرا باشد، اهالی روستا برای حل مشکل خود و انجام عقب‌نشینی جهت این طرح چندین روز یا ماه باید تلاش کنند و قاعدتا باید در طول این مدت زمان از نعمت برق محروم باشند؛ در این بین شعار خدمت مسؤولان شهرستان به مردم چگونه تحقق خواهد شد؟

اهالی روستای مذکور منتظر تصمیم‌گیری و اقدام فوری و مدیریت شده مسؤولان برق استان خوزستان برای حل مشکل بدون حل پیش آمده در ایذه هستند تا که در این بحران مدیریت در شهرستان ایذه شاید اقدامات مسؤولان استانی التیامی بر مشکل پیش آمده باشد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of