گلایه اهالی دهدز از مشخص نبودن حد مرز خوزستان و چهارمحال بختیاری

برخی از اهالی روستای سادات حسینی دهدز در شهرستان ایذه از عدم مشخص بودن مرز خود با استان همجوار و مشکلات مراتع و چراگاه‌های خود ابراز گلایه و شکایت کردند.

به گزارش اهواز نوین،یکی از مسائل و مشکلات موجود در بسیاری از مناطق کشور و به‌ویژه مناطق صعب‌العبور و کوهستانی آن، عدم مشخص بودن دقیق مرز جغرافیایی شهرستان‌ها و استان‌ها با یکدیگر است.

شهرستان ایذه نیز در این قبیل مسائل از دیگر مناطق کشور و استان جدا نیست و برخی از ساکنان مناطق شهرستان از عدم مشخص بودن مرز جغرافیایی خود گلایه‌مند هستند که بخش‌هایی از روستاهای سادات حسینی بخش دهدز شامل این مساله می‌شود.

از این‌رو، ظهر امروز جمعی از اهالی این منطقه با تجمع در جلوی فرمانداری شهرستان ایذه خواستار پیگیری مشکل مراتع خود در کوه قارون میان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری بودند.

بخشدار دهدز در این رابطه  اظهار کرد: عدم مشخص بودن مرز استان‌ها در تقسیمات کشوری به‌ویژه در مناطق کوهستانی باعث ایجاد مشکلاتی برای اهالی آن مناطق به ویژه در بخش مراتع شده است که برخی از مناطق بخش دهدز نیز با این مشکل مواجه هستند.

سید محسن البرزی افزود: اختلاف مرزی منطقه سادات حسینی و بخش دهدز با بارز و شوارز در استان چهارمحال و بختیاری یکی از قدیمی‌ترین مشکلات مردم منطقه است که برای مساله مراتع و چراگاه‌های مردم این مناطق وجود دارد.

وی با بیان اینکه حد مرز کوه قارون مشخص است و بخش‌هایی از آن در خوزستان و قسمت هایی از آن نیز در مرز استان‌های همجوار وجود دارد اضافه کرد: چند خانواده در مرز این کوه ساکن هستند که نسبت خویشاوندی و مراودات با ساکنان بخش‌های خارج از خوزستان در این کوه دارند و گاها در مساله چراگاه های خود دچار مشکل هستند.

البرزی در پایان با اشاره به وجود مشکل دیگر در تقسیمات مرزی استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: پس از ایجاد سد کارون ۴ در مرز دو استان، بخش‌هایی از روستاهای حاجی‌کمال دهدز به استان چهارمحال و بختیاری الحاق شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در استانداری خوزستان اصلاحیه آن انجام و مشکل برطرف شد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of