موانع بیهوده از سر راه سرمایه گذاران برداشته شوند

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با انتقاد از وجود موانع فراوان بر سر راه سرمایه گذاران گفت: مسوولان باید این موانع را برای رشد و توسعه شهرستان بردارند.

به گزارش اهواز نوین،محمد حیدری روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: اطلاع رسانی خدمات دولت به شهروندان ضروری است که برای ابن کار باید روابط عمومی ها تقویت شوندـ

حیدری اظهار داشت: کارآمدی مسوولان موجب رضایتمندی مردم، خنثی کردن توطئه های دشمن و تضمین امنیت کشور می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: با توجه به استقبال شهروندان از آیین عبادی سیاسی نمازجمعه، طرح توسعه مصلای دزفول در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: چهار نماز جمعه در دزفول برگزار می شود که طرح توسعه مصلای این شهرستان توسط امام جمعه طراحی و به استاندار خوزستان تقدیم شده است.

حیدری با بیان اینکه محدودیت های مالی امکان ارائه امکانات را نمی دهد، گفت: علاوه بر شهر دزفول، باید امکانات مورد نیاز برای محل برگزاری نمازجمعه شهرهای تابعه نیز اختصاص یابد.

وی حضور مسوولان و مدیران در نمازجمعه را وظیفه ای اداری دانست و ضمن انتقاد از عدم حضور برخی مدیران در این آیین عبادی سیاسی گفت: مسوولان باید با ایجاد میز خدمت در محل نمازجمعه پاسخگوی بی واسطه مردم باشند.
وی همچنین از حجم بالای تردد مسوولان به اهواز انتقاد کرد و افزود: ماموریت ها باید همراه با خروجی و حل مشکلات مردمی باشند.

حضور مسوولان در نمازجمعه نشانه تعهد عملی به اعتقادات دینی است

امام جمعه دزفول نیز در این نشست گفت: مسوولان زیر ذره بین مردم هستند لذا حضور آنها در آیین سیاسی عبادی نمازجمعه یک توفیق بوده و نشان از تعهد آنها به اعتقادات دینی است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: نماز جمعه یک نهاد خدمت رسان است که به تبیین وظایف دستگاه های اجرایی می پردازد .

قاضی به تشریح وضعیت منطقه پرداخت و گفت: آمریکا از یک طرف درخواست مذاکره و از طرف دیگر ظریف را تحریم می کند که این دوگانگی نشانه افول آنهاست.

وی افزود: در گام دوم انقلاب، هر دستگاه اجرایی باید در عملکرد خود آسیب شناسی کند .

مشکلی در تولید مرغ در شهرستان دزفول وجود ندارد

مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت: وضعیت کشاورزی در شهرستان دزفول مطلوب است و بخش اعظمی از اقتصاد این شهرستان از طریق کشاورزی محقق می شود.

احمد زارعی افزود: ظرفیت تولید مرغ از پنج سال گذشته تاکنون در شهرستان دزفول حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: تعداد واحدهای مرغداری دزفول از ۸۴ به ۱۴۷ واحد افزایش یافته است و در حال حاضر بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مرغ استان خوزستان در دزفول تولید می شود.

زارعی افزود: بیش از ۱۰ برابر نیاز شهرستان دزفول در روزهای اخیر مرغ تولید شده و در هفته های آینده ۱۰ واحد مرغداری دیگر آماده ورود به بازار هستند.

وی گفت: ۳۸ مرغداری دیگر نیز بین ۴۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت دارند که به مرغداری های دیگر اضافه خواهند شد.

وی ادامه داد: سه کشتارگاه دزفول با ظرفیت تولید ۲۰ هزار قطعه مرغ در ساعت در دزفول فعال است و نه تنها این شهرستان در حوزه تولید مرغ هیچ مشکلی ندارد بلکه مرغ سایر شهرستان های همجوار را نیز تامین می کند.

قیمت هر کیلوگرم مرغ بین ۱۴۷ تا ۱۴۹ هزار ریال است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ در دزفول بین ۱۴۷ تا ۱۴۹ هزار ریال است .

مهراب عبدالهی افزود: با مشکل کمبود ارزاق عمومی در دزفول مواجه نیستیم ولی گرانی و تورم همچون کل کشور در بازار وجود دارد.

وی افزود: نشست های مختلفی برای حل مشکل کمبود مرغ در دزفول برگزار شده و امروز ۲۳ تن مرغ به بازار تزریق شده است.

وی گفت: چهار شهرک صنعتی و سه مجتمع صنعتی در شهرستان دزفول وجود دارد که نشان از رشد، توسعه و سرمایه گذاری در شهرستان است.

عبدالهی افزود: توجه به تولید موجب توسعه اقتصاد، اشتغال ، ثروت و رفاه اجتماعی می شود لذا از ادارات ذیربط تقاضا می شود برای ارائه مجوز به واحدهای صنعتی همکاری داشته باشند.

وی توسعه واحدهای صنعتی را تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی کشور دانست و افزود: در حال حاضر زمین موردنیاز برای واگذاری در شهرک های صنعتی دزفول وجود ندارد لذا این کار نیازمند احداث شهرک های جدید است.

وی افزود: در حوزه اصناف نیز شرایط سخت گیرانه در ارائه مجوزها برداشته شده به طوری که در سال گذشته ۷۵۸ مورد و در چهار ماه نخست امسال ۲۳۶ مورد پروانه کسب در حوزه اصناف دزفول صادر شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول گفت: دزفول در حوزه معدن نیز از ظرفیت های بالایی برخوردار است و از ۷۰ واحد معدنی، نیمی از آنها کوهپایه ای هستند که باید فکری برای آنها شود.
وی افزود: دزفول ظرفیت احداث یک شهرک معدنی را دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of