هشت هزار تن خارک از نخلستان های شادگان برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: با آغاز برداشت محصول خارک و رطب از نخلستان ‌های شادگان تاکنون هشت هزار تن محصول از نخلستان های این شهرستان برداشت شده است.

به گزارش اهواز نوین، خلیل منیعات روز چهارشنبه با بیان اینکه ۷۵ رقم خارک و رطب از نخلستان های شادگان برداشت می شود افزود: پیش بینی می شود تا اوایل شهریور ماه ۲۰ هزار تن انواع خارک و رطب از نخلستان های شادگان برداشت شود.

منیعات افزود: ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۱۲ هزار هکتار بارور و یک هزار و ۵۰۰ هکتار نابارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه پیش بینی می شود میزان برداشت خارک و رطب از نخلستان های شادگان نسبت به سال گذشته افزایش یابد افزود: خشکسالی و بی ‌آبی در سال زراعی گذشته تاثیر منفی بر تولید محصولات کشاورزی این شهرستان گذاشت که بارندگی مناسب پاییز و زمستان در سال زراعی جاری نوید بخش رونق کشاورزی در شهرستان شادگان است.

منیعات تصریح کرد: در سال گذشته بدلیل خشکسالی فقط ۱۰ هزار تن خارک و خرما از نخلستان های شادگان برداشت شد که امسال پیش بینی می شود این رقم به ۲۰ هزار تن برسد.

گفتنی است شهرستان شادگان دارای بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است، ولی تنها نیمی از این اراضی کشت می‌شود. همچنین ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نخیلات با ۲ میلیون اصله نخل در این شهرستان وجود دارد.

همچنین برداشت خارک به لحاظ شرایط منطقه‌ ای در نقاط مختلف شادگان تا اواسط مردادماه و برداشت رطب تا اواسط شهریورماه ادامه دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of