خوزستان هفتمین تیرماه گرم در دوره ۳۰ساله را تجربه کرد

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سابقه آماری خوزستان نشان می‌دهد تیرماه امسال هفتمین تیرماه گرم در دوره ۳۰ ساله بوده است.

به گزارش اهواز نوین محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان، ظهر امروز اظهار کرد: میانگین دمای تیرماه امسال استان به ۳۷/۲ درجه سیلسیوس رسید که نسبت به دوره بلندمدت ۰/۴ درجه افزایش داشته است؛ سابقه آماری خوزستان نشان می‌دهد تیرماه امسال هفتمین تیرماه گرم در دوره ۳۰ ساله بوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: بیش‌ترین افزایش دمای این ماه در ایستگاه‌های ایذه، دهدز و آبادان به ثبت رسیده است و ایستگاه‌های لالی و کشاورزی اهواز بیشترین کاهش دما را نسبت به دوره بلندمدت در استان تجربه کرده‌اند.

افزایش رطوبت در شهرهای ساحلی و مرکزی

مدیرکل هواشناسی خوزستان در رابطه با وضعیت جوی استان، عنوان کرد: آسمان استان تا ۲۴ ساعت آینده، صاف تا کمی ابری و در نیمه شرقی و شمالی به هنگام بعدازظهر گاهی قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین انتظار می‌رود تا فردا شاهد پدیده شرجی و افزایش رطوبت در شهرهای ساحلی و مرکزی استان باشیم.

سبزه‌زاری، بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، اهواز نوسان دمای ۴۵/۵ و ۲۹/۴ درجه سانتی‌گراد را تجربه کرده است و شوش و امیدیه با دمای ۴۷/۳ و ۲۳/۷ به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

وی افزود: همچنین بیشترین میزان رطوبت در شهرهای ماهشهر با ۸۴، هندیجان ۷۸، امیدیه ۶۹، اهواز ۶۷، بستان ۶۳ و آغاجاری ۶۰ درصد بوده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of