رکورد مصرف برق خوزستان برای هشتمین بار شکسته شد

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان گفت: استان خوزستان در روز دوشنبه هفته جاری با مصرف هشت هزار و ۴۲ مگاوات مصرف برق در زمان پیک برای هشتمین بار رکورد مصرف را در امسال تاکنون شکست.

محمود دشت بزرگ روز سه شنبه با بیان اینکه مصرف مصرف برق در مدت مشابه پارسال هفت هزار و ۴۴۰ مگاوات بود بیان کرد: رشد مصرف برق در خوزستان همچنان افزایشی است و در روز دوشنبه نیز اوج مصرف رشد هشت درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: رشد هشت درصدی در زمان اوج مصرف برق در خوزستان ۶۰۲ مگاوات افزایش بار در شبکه داشته است.

دشت بزرگ افزود: یکشنبه هفته جاری نیز رشد ۶ درصدی مصرف برق را در خوزستان شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به ماندگاری دمای گرم در کشور از مشترکان می خواهیم با مدیریت مصرف و خارج کردن وسایل غیر ضروری و حتی خاموش کردن یک لامپ در ساعت های پیک مصرف، سلامتی شبکه را تضمین کنند.

دشت بزرگ همراهی مشترکان و رعایت الگوی مصرف را از عوامل اصلی پایداری شبکه و جلوگیری از خاموشی بیان کرد و افزود: تمهیدات لازم برای پایداری شبکه اندیشیده شده و کارکنان صنعت برق خوزستان نیز شبانه روز در حال رصد کردن شبکه و انجام اقدامات لازم برای حفظ این پایداری و جلوگیری از خاموشی ناخواسته هستند.

به گفته وی روز دوشنبه هفته جاری مصرف برق در کشور در زمان پیک به عدد ۵۷ هزار و ۶۸۱ مگاوات رسید که رکورد مصرف برق را شکست.

به دستور استاندار خوزستان روز چهارشنبه هفته جاری به دلیل استقرار هوای گرم و جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی، تمام ادارات خوزستان تعطیل اعلام شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of