ارزیابی بیش از ۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده/ خسارت به ۹۰ کلاس درس

زمین لرزه شدید که یک کشته و بیش از ۱۵۰ زخمی را در بر داشت، خسارت های زیادی به مناطق مسکونی مسجد سلیمان وارد آورد.

۱۷ تیرماه زلزله ای به بزرگی ۵٫۷ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتری زمین، حوالی شهرستان مسجدسلیمان در استان خوزستان را لرزاند.

این زمین لرزه شدید که یک کشته و بیش از ۱۵۰ زخمی را در بر داشت، خسارت های زیادی به مناطق مسکونی مسجد سلیمان وارد آورد.

ارزیابی بیش از ۳ هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله در مسجدسلیمان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت:تاکنون ۲ هزار و ۲۲۷ واحد مسکونی روستایی و یک هزار و ۲۰۰ واحد شهری آسیب دیده ناشی از زلزله ۱۷ تیر، توسط ارزیابان این اداره کل شناسایی شده است.

مسعود انصاریان عصر یکشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان مسجد سلیمان در سرسرای نفت افزود: بر اساس آمارهای مردمی هفت هزار و ۲۱۳ منزل آسیب دیده به ما معرفی شده است.

وی گفت: بیشتر واحدهای آسیب‌دیده در بافت فرسوده شهر مسچد سلیمان قرار دارند به طور؛ که از ۲۵ هزار واحد مسکونی حدود ۱۲ هزار واحد در بافت فرسوده و مناطق آلوده قرار دارند.

وی با بیان اینکه مرمت پنج هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان پیش از وقوع زلزله در دستور کار قرار گرفته بود ادامه داد: بسیاری از واحد های مسکونی قدمت بالایی دارند اما واحدهای جدید آسیب جدی ندیده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: انتظار می رود سایر واحدهای مسکونی نیز که در مناطق آلوده به نفت و گاز مسجد سلیمان قرار دارند هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: تا یک هفته آینده ارزیابی ما از واحدهای فرسوده و آسیب دیده به پایان می‌رسد و پس از آن برای ترمیم و بازسازی آنها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

زلزله به ۹۰ کلاس درس در مسجدسلیمان خسارت وارد کرد

علی قربانی در جلسه ستاد بحران شهرستان مسجدسلیمان اظهار داشت: ۱۳ مدرسه نیاز به سی میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی دارند بیش از ۹۰ کلاس درس باید تخریب و از نو ساخته شود همچنین ۱۷ مدرسه نیاز به تعمیرات اساسی دارند که تا سه روز آینده در تمام مدارس تعمیراتی کار تعمیرات آغاز می‌شود.

وی افزود: ۲۵ میلیارد تومان پروژه برای شهرستان مسجدسلیمان تعریف شده که در مرحله مناقصات قرار دارد اما تاکنون اجرایی نشده است، برای مناطق روستایی چهار پروژه نوسازی مدارس شروع به‌کار کرده است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان ضمن بیان مشکل کمبود اعتباری نوسازی مدارس در خوزستان عنوان کرد: در استان خوزستان ۱۳ منطقه با وضعیت حساس وجود دارد که برای بازسازی آن‌ها به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

خسارت ۳۳ میلیارد ریالی زلزله به تاسیسات آبرسانی روستایی

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان گفت: زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان هفته گذشته ۳۳ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبرسانی روستایی این شهرستان وارد کرد.

عادل حرباوی شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان بیان کرد: ۶ تاسیسات آبرسانی روستایی، و ساختمان اداری امور آبفا روستایی شهرستان مسجدسلیمان، تخریب، و ترک خوردگی مخازن ذخیره آب، شکستگی و تخریب خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب و ساختمان های موجود در تاسیسات از جمله خسارت های وارد شده به آبفا روستایی در حادثه زلزله بود.

وی با اشاره به متوقف نشدن آبرسانی به روستاها افزود: برای جلوگیری از هرگونه مشکل در تامین آب شرب اهالی روستایی سه تانکر سیار مستقر و ۱۰ هزار بطری آب معدنی توزیع شد؛ تیم های تعمیرات و نگهداری نیز در آماده باش هستند.

حرباوی بیان کرد: بسیاری از تاسیسات و ساختمان ها به ویژه ساختمان امور آبفا روستایی مسجدسلیمان نیاز به تخریب و بازسازی دارند؛ ساختمان اداری این امور ترک های عمیق برداشته که امکان ریزش و تخریب دارد.

0/5 (0 Reviews)