تردد زائران خارجی از مرز شلمچه تسهیل می‌شود

سرپرست پایانه مرزی شلمچه گفت: با ساخت گیت های ویژه ، تردد زائران خارجی اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه تسهیل می شود.

احسان نونژاد با تشریح آخرین وضعیت احداث سالن ویژه اتباع خارجی در مرز شلمچه گفت: ساخت سالن ویژه اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت شتاب بخشی به روند ساخت این سالن و گیت های ویژه ورود و خروج اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه تا پیش از اربعین حسینی بیان داشت: ایجاد زیرساخت‌های امنیتی برای تسهیل در تردد زائران خارجی در مرز شلمچه با اولویت در دست پیگیری است اما قبل از آن باید سالن ویژه اتباع خارجی در این گذرگاه مرکزی تکمیل و آماده سازی شود تا بتوان سایر زیرساخت‌ها را آماده کرد.

نونژاد اظهار داشت: برای تردد زائران خارجی در اربعین امسال ۲۴ گیت در پایانه مرزی شلمچه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به رایگان شدن روادید سفر بین ایران و عراق پیش بینی می‌شود امسال تعداد زائران اربعین حسینی نسبت به اربعین پارسال به ۲ برابر افزایش یابد.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

زائران خارجی در اربعین پارسال از ۱۴ گیت در پایانه مرزی شلمچه تردد کردند.

از گرمای هوا و ضعف برخی زیرساخت‌ها به عنوان ۲ چالش تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان نام برده می شود.

به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است که در این بازه زمانی هوای خوزستان به خصوص مناطق غربی آن جایی که ۲ پایانه رسمی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر واقع شده‌اند هوا به مراتب گرم‌تر و در برخی روزها نیز هوا شرجی و مرطوب است.
حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

سالانه بیش از هفت میلیون زائر و مسافر بین ایران و عراق تردد می‌کنند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of