لایروبی کرخه نور، ظرفیت انتقال آب کشاورزی را دو برابر می‌کند

سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه با بیان این‌که طرح لایروبی رودخانه کرخه نور با اعتبار ۸ میلیارد تومان پیش‌ بینی‌ شده است، گفت: با لایروبی کرخه نور، ظرفیت انتقال آب برای کشاورزان دو برابر می‌شود.

شاهین هاشمی، اظهار کرد: زمین‌های کشاورزیی که در مجاورت و محدوده رودخانه کرخه هستند محدودیتی برای کشت شلتوک ندارند.

وی افزود: زمین‌هایی که آب مورد نیاز خود را  از شبکه‌های آبیاری و کرخه نور که کانال فرعی است تامین می‌کنند، محدودیت آب دارند و اکثر کشاورزان اقدام به کشت شلتوک کردند این در حالی است که آب وجود دارد اما با مشکل محدودیت انتقال دهی آب مواجه هستیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه بیان کرد: با توجه به محدودیت انتقال‌دهی آب که وجود دارد تنها می توانیم ۵ هزار هکتار کشت شلتوک انجام دهیم اما اکنون کشاورزان در صدد کشت حدود ۱۱ هزار هکتار هستند.

هاشمی با تاکید براینکه در طراحی شبکه‌ آبیاری کرخه و شاوور کشت شلتوک دیده نشده است، گفت: برای تامین آب کشت‌های دیگر مشکل وجود ندارد، مشکل اصلی لایروبی کرخه نور است که اگر لایروبی شود ظرفیت انتقال آب برای کشاورزان دو برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تامین آب کشاورزی زمین‌های مسیرخسرج مشکل حادی وجود ندارد و مشکل در حوزه کرخه نور و زمین‌های پایین دست است، گفت:  طرح لایروبی رودخانه کرخه نور با اعتبار ۸ میلیارد تومان پیش‌ بینی‌ شده است که با لایروبی آن حجم آب دو برابر می‌شود.

هاشمی با اشاره به ۱۰۴ کیلومتر طول رودخانه کرخه نور، بیان کرد: لایروبی این رودخانه ظرفیت انتقال‌دهی آب به زمین‌های بالا دست را با ظرفیت بسیار بالایی افزایش می‌دهد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of