‌باید فکری به حال کانون‌های ریزگرد فعال خوزستان شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به چگونگی وقوع ریزگرد در استان، گفت: جنس خاک مناطقی که به عنوان کانون ریزگرد در خوزستان وجود دارند، به گونه‌ای است که اگر یک ماه بارندگی نداشته باشیم مجدداً کانون‌های ریزگرد فعال می‌شوند.

به گزارش ایسنا، محمد سبزه‌زاری در جلسه بررسی و اتخاذ تدابیر در خصوص راهکارها و اقدامات لازم در راستای حل مشکلات عرصه‌های ریزگرد در سطح استان که امروز (۲۷ خردادماه) برگزار شد، در خصوص وقوع پدیده ریزگرد، اظهار کرد: جنس خاک مناطقی که به عنوان کانون ریزگرد در خوزستان وجود دارند، به گونه‌ای است که اگر یک ماه بارندگی نداشته باشیم، مجدداًکانون‌های ریزگرد فعال می‌شوند.

وی افزود: در سالی که در خوزستان گرد و خاک شدید رخ داد، در پاییز بارش خوبی در منطقه داشتیم اما به دلیل اینکه در دی ماه در بازه زمانی ۲۰ روزه باران نبارید در بهمن ماه شاهد وقوع گرد و خاک شدید بودیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: بنابراین کانون‌های ریزگرد، زمین‌های فعالی هستند که باید فکری به حال آنها شود.

سبزه‌زاری با اشاره به وضعیت دمای هوای خوزستان، گفت: دما از فردا در سطح استان کاهش می‌یابد و تا اواخر هفته به ۴۴ تا ۴۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید. البته دما در دهدز شاید به کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد هم برسد.

وی افزود: در این مدت دما در اهواز نیز به ۴۴ درجه می‌رسد اما از روز سه‌شنبه هفته آینده مجدداً دما افزایش می‌یابد و به ۴۸ تا ۴۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین روز چهارشنبه هفته جاری وزش باد شدید خواهیم داشت که باید مشخص شود سرعت باد به چه میزان است تا متوجه شویم پدیده گرد و خاک خواهیم داشت یا خیر.

انتهای پیام

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of