قلم خبرنگار باید آبروی افراد و نظام را حفظ کند

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: قلم خبرنگاران باید به گونه ای باشد که آبروی افراد و نظام حفظ شود و مسایل را طوری بیان کنند که بار حقوقی نداشته باشد.

به گزارش اهواز نوین، سید عبدالنبی موسوی فرد روز دوشنبه در دیدار با اصحاب رسانه در آستانه روز خبرنگار در مصلی امام خمینی اهواز  با بیان این که  خبرنگار باید عقلانی و به دور از احساس بنویسد اظهار داشت: آبروی مومن ارزشمند است لذا در  نوشتارش باید دقت کند که آبروی افراد یا نظام خدشه دار نشود زیرا یک جمله نادرست می‌تواند حیثیت افراد را خدشه دار کند.

وی افزود: باید آبرو و حیثیت افراد و نظام و جامعه برایمان مهم باشد و  قلم خبرنگار در چارچوب شرع مقدس اسلام  به نگارش در بیاید و بدانیم همان گونه که در برابر الفاظ جاری شده بر زبان در آخرت باید پاسخگو باشیم نسبت به آنچه قلم‌مان می‌نویسد هم از ما بازخواست می شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: نگارش یک صاحب قلم باید حساب شده باشد چراکه حرمت آبروی مومن از خانه کعبه بالاتر است، وقتی آبروی یک مومن اینقدر ارزشمند است پس آبروی نظام اسلامی نیز خیلی اهمیت دارد و نباید با یک جمله آن را لکه دار کنیم ، همیشه نیمه خالی را نشان ندهیم بلکه ویژگی های مثبت و نیمه پر را هم ببینیم.

وی تاکید کرد: نوشته ها و مطالب خبرنگاران باید به شکلی باشد که در جهت حل مشکلات باشد نه این که خود موجب ایجاد مشکل شود .

خبرنگاران به جامعه امید تزریق کنند

وی  با بیان این که خبرنگاران باید به جامعه امید تزریق کنند گفت: وقتی صفحه روزنامه یا سایت باز می‌شود مردم باید  سراسر امید را ببینند، در واقع در کنار انتقادات باید امید بخشی نیز وجود داشته باشد چرا که در کنار مسئولان ناکارآمد و ناتوان، مسئولانی که کارهای خوب  انجام می دهند کم نداریم.

موسوی فرد  با تاکید بر این که به صورت مستقیم با مشکلات و معضلات مردم درگیر و پیگیر آنهاست گفت:  همه مشکلات را از نزدیک می بینیم و شاهد هستیم اما همه مشکلات را نمی‌توانیم در خطبه‌ها بگوییم بلکه باید مطالبی را عنوان کنیم  که مشکلی را حل کند نه اینکه بر مشکلات بیفزاید.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مهندس بازرگان از امام خواست اکنون که حکومت اسلامی بر سرکار آمده است ارتزاق روحانیت از سوی مردم به طرف دولت تغییر یابد اما امام پس از شنیدن این سخنان به شدت با این موضوع مخالفت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان ادامه داد: مخالفت امام برای روحانیت و جامعه خبرنگاری مفید است چرا که جامعه روحانیت به دلیل نبود وابستگی به دولت‌ها در هر عصر و زمانی می‌تواند نقد و ایرادات را به آنان  گوشزد کند، یکی از دلایلی که هیچگاه روحانیت در عربستان نتوانست پیشتاز جریانات مختلف باشد وابستگی و جیره خواری آنها از دولت است.

وی تصریح کرد: اگر روحانیت وابستگی اقتصادی به دولت داشته باشد یک انتقاد از  طرف آن‌ها موجب می‌شود حقوق آنها قطع شود لذا مرجعیت شیعه از گذشته تاکنون به نداشتن وابستگی توصیه و تاکید کرده و با اطمینان اعلام میکنم که روحانیت و ائمه‌ جمعه ریالی از دولت دریافت نمی‌کنند و  اغلب روحانیون در حوزه های علمیه سراسر کشور به ویژه حوزه علمیه قم و نجف ارتزاقشان از طریق کمک‌های مردمی  است که تحت عناوین گوناگون  در اختیار مراجع قرار میگیرد.

گفتنی است روز ۱۷ مرداد به مناسبت شهادت محمود صارمی، روز خبرنگار نام گذاری شده است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of