هیچ برنامه‌ای برای مدیریت آب در خوزستان نداریم

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با وجودی که سدها و رودخانه‌های بزرگ خوزستان را احاطه کرده اما هیچ برنامه ای برای مدیریت آب نداریم.

به گزارش اهواز نوین،فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان اندیمشک که امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در اندیمشک اجرایی نشده است.

فریدون حسنوند با اشاره به اینکه کشاورزی در منطقه شمال خوزستان نیازمند برنامه ۵ ساله است،گفت: چرا شهری که سه سد دارد و آب آن را احاطه کرده در آن شهر هیچ طرحی برای آبیاری زمین های کشاورزی نداریم؛ همچنین شیلات یکی از ظرفیت های بزرگ اشتغالزایی است، برای شیلات باید برنامه ریزی کرد، ظرفیت های عظیمی در خوزستان وجود دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: زمین هایی که غیر قانونی گرفته شده، در آن ساخت و ساز هم شده باید بازپس گرفته شود.

حسنوند با اشاره به وجود سد های فراوان در استان خوزستان، گفت:در کدامیک از شهرهای خوزستان که سد دارد، مرکز پرورش ماهی وجود دارد؟ طرح‌های ملی در استان وجود دارد، اما اقدامی صورت نگرفته، طرح هایی مثل آبرسانی به زمین های کشاورزی چمگلک و طرح پمپاژ آب به دشت لور که هیچ خبری از اجرای آن‌ها نیست.

نماینده مردم اندیمشک، در ادامه با بیان اینکه مشاغل خانگی در اندیمشک باید ۱۰ هزار نفر باشد، گفت: این مشاغل به این اندازه نیست، پس این وام های اشتغال زایی را چه کسی دریافت کرده است ؟

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of