ادامه ترافیک سنگین در ساحلی اهواز/ ۶ ماه از بازدید و وعده شهردار اهواز برای تعمیر پل ششم گذشت

پل ششم اهواز از ۱۲ خرداد ماه به دستور دادستان مرکز استان مسدود شده و این مسئله ترافیک شدیدی را در شهر اهواز در پی داشته است.

پل ششم اهواز از ۱۲ خرداد ماه به دستور دادستان مرکز استان مسدود شده و این مسئله ترافیک شدیدی را در شهر اهواز در پی داشته است.

ابتدای آذرماه ۱۴۰۰ بود که برای نخستین بار شهرداری اهواز از مسدود شدن پل ششم (فولاد) خبر داد.

در آن زمان سرقت برخی قطعات فلزی و باد‌بندهای پل سبب بروز خطرهایی برای عابرین شد که در راستای جلوگیری از حوادث احتمالی مسدود شدن پل تا رفع مشکل در شورای عالی ترافیک استان مطرح شد.

رضا امینی شهردار اهواز پس از وقوع این مشکل در بازدید از پل ششم، اظهار کرد: بار ترافیکی ناشی از انسداد پل فولاد روی معابر اصلی اهواز به ویژه جاده‌های ساحلی افتاده و  موجب ترافیک سنگینی شده است و از این رو در تلاشیم با تمهیداتی، معضل را به حداقل برسانیم.

وی افزود: پس از بهسازی و تعمیرات پل فولاد، تمهیدات لازم به منظور حفاظت از پل فولاد صورت گیرد.

چند روز بعد نیز با افزایش بار ترافیکی و ایجاد دشواری برای تردد شهروندان، پل ششم به روی خودروهای سبک سواری بازگشایی شد.

از زمان ایجاد مشکل و بازدید شهردار اهواز تاکنون یعنی در مدت نزدیک ۶ ماه، مشکل این پل همچنان پابرجاست؛ مجددا این پل در روزهای اخیر مسدود شده و هیچ اطلاعی از زمان بازگشایی وجود ندارد.

بنا بر این گزارش، طبق مصوبه استانداری خوزستان، شهرداری اهواز مکلف به رفع مشکل پل شده و این در حالی است که کارشناسان شهرداری معتقدند: این پل در محدوده کوت عبدالله قرار دارد و بیشترین تردد و آسیب به پل از سوی  شرکت فولاد خوزستان به آن وارد می‌آید.

شرکت فولاد خوزستان نیز که این پل را برای حمل و نقل محصولات خود ساخته است در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: این شرکت پس از ساخت و تکمیل و بررسی کامل کارشناسی های فنی پل فولاد، طبق قانون این پل را طی صورتجلسه ای در هفتم دی ماه سال ۱۳۸۹ بصورت تحویل قطعی در اختیار شهرداری اهواز قرار داده است و نگهداری این پل جزو وظایف شهرداری محسوب می شود.

پل ششم معروف به پل صنایع فولاد در جنوب شهر اهواز و در حدود روستای چنیبه در غرب کارون و شهر کارون در شرق رودخانه قرار دارد که راه اصلی ارتباط کارخانه‌های نورد و صنایع دستی در دو سوی رودخانه کارون است.
عملیات ساخت این پل ۷۴۰ متری با عرض ۳۰ متر و ۴۰ سانتی‌متر در خرداد سال ۱۳۸۳ آغاز شد و در شهریور ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها: