در راستای توسعه فضای سبز شهری ؛

عملیات احداث کُنارستان در آبادان انجام شد

شهردار آبادان از احداث کُنارستان آبادان به وسعت ۲۰ هزارمترمربع در بستان ۲ واقع در اتوبان آزادی حد فاصل میدان ایثار تا میدان میثاق این شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، یاسین کاوه پور هدف از احداث این کنارستان را حفظ گونه‌های درختی اصیل خوزستان عنوان کرد و گفت: پیرو برنامه های از پیش تعیین شده شهرداری آبادان، بعد از احداث و ایجاد نارنجستان امروز نیز احداث کنارستان در این شهر آغاز گردید.

وی افزود: امیدواریم با توجه به فصل کاشت و مناسب
بودن زمین و آب و هوا این کنارستان در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد.

شهردار آبادان اظهار داشت: درخت کنار دارای ریشه‌ای سخت و زمین‌گیر و تنه‌ای استوار است و برگ آن ارزش طبی و اقتصادی داشته و میوه آن نیز خوراکی است.

کاوه پور گفت: در راستای ترویج فرهنگ پرورش گیاهان بومی و افزایش سرانه فضای سبز شهر و شهروندان، امروز اقدام به کاشت ۵۰۰ اصله نهال کُنار در یکی از محیط‌های مناسب با خاک حاصلخیر آبادان شد.

شهردار آبادان در پایان عنوان کرد: این نهال‌ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تهیه و کاشته شدند و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و در مرحله بعد به زودی شاهد احداث توتستان و نخلستان در شهر آبادان خواهیم بود تا در تنوع گونه های گیاهی خدمت شایسته ای به شهروندان شریف و نجیب این شهر صورت گیرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of