افزایش سطح زیر کشت محصولات پاییزه در خوزستان

قرار است امسال در خوزستان ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار کشت پاییزه انجام شود که نسبت به پارسال افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت پاییزه در خوزستان در مقایسه با سال گذشته، گفت: تاکنون ۲۷۷ هزار و ۵۸۸ هکتار کشت پاییزه در خوزستان انجام شده است.

تورج نوروزی با اشاره به کشت پاییزه در خوزستان اظهار کرد: پس از برنامه‌ریزی در خصوص سطح زیر کشت و تامین آب مورد نیاز، کشت پاییزه از اوایل آبان ماه در خوزستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت پاییزه در خوزستان در مقایسه با سال گذشته، افزود: سرانجام تصمیم بر این شد تا در خوزستان ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار کشت پاییزه داشته باشیم و این عدد به تصویب رسیده است. پیش از این قرار بود که حدود ۶۲۹ هزار هکتار کشت پاییزه انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این سطح زیر کشت و الگوی کشت پاییزه برای حوضه‌های آبی کرخه، مارون، کارون، دز و خیرآباد مشخص شده است و براساس آنچه مصوب شده کشاورزان امکان کشت محصولات مورد نظر را دارند.

نوروزی عنوان کرد: تاکنون ۲۷۷ هزار و ۵۸۸ هکتار کشت پاییزه در خوزستان انجام شده است و عملیات کشت همچنان در مناطق مختلف استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده و علی رغم مشکلاتی که در بحث کمبود ذخایر آبی سد‌های خوزستان وجود دارد، کشت فصلی و پاییزه خوزستان مطابق با الگوی کشت در همه حوضه‌های آبی انجام می‌شود و ممنوعیت کشت نداریم.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of