آماده باش تیم های امدادی هلال احمر در پی ورود سامانه بارشی به خوزستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تیم های امدادی این جمعیت در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان در روزهای پایانی هفته در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

وحید شعبانی چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی گسترده به استان خوزستان و احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب ها در مسیل ها و طغیان برخی رودخانه های فصلی تمام تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر خوزستان در سراسر استان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، افزود : تمامی توان لجستیک امدادی در پایگاه های عملیاتی و شعب هلال احمر آماده شده و تیم های تخصصی و پشتیبانی این جمعیت نیز آماده پاسخگویی سریع به سوانح احتمالی و ارائه خدمات امداد و نجات هستند.

وی از مردم خوزستان خواست با جدی گرفتن اخطارهای عوامل امدادی مبنی بر پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه ها و قرار نگرفتن در معرض برخورد صاقه در مناطق کوهستانی همکاری لازم را با تیم های امدادرسان داشته و در صورت نیاز به دریافت خدمات امداد و نجات از طریق شماره گیری شماره ۱۱۲ مراتب را اطلاع رسانی کنند.

در پی فعالیت سامانه بارشی در یک هفته گذشته و وقوع آبگرفتگی در شهرستان باغملک به ۹۰ نفر امدادرسانی شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده از امروز چهارشنبه تا روز جمعه هفته جاری سامانه بارشی در خوزستان فعال خواهد بود.

بارندگی از حوالی ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه در مناطقی از استان خوزستان از جمله شهرستان دزفول آغاز شده و ادامه دارد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of