نماینده ولی فقیه در خوزستان: فرهنگ پرداخت زکات در خوزستان باید گسترش یابد

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ پرداخت زکات توسط متولیان امر و روحانیون در جامعه گفت:باید فضایی ایجاد شود تا مردم و کشاورزان در پرداخت زکات خودجوش عمل کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد روز سه شنبه در نشست شورای زکات خوزستان با بیان اینکه باید پرداخت زکات به یک فرهنگ تبدیل شود اظهار داشت: زکات دریافت شده در هر منطقه باید برای آبادانی و رفع محرومیت در همان منطقه هزینه شود.

وی گفت: اگر فرهنگ پرداخت زکات را نهادینه کنیم می توان با پرداخت زکات، بسیاری از مشکلات و کمبودها را در جامعه برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: اگر کشاورزان در پرداخت زکات همکاری کنند می توان از محل این دریافتی مشکلات بسیاری از خانواده های نیازمند را در استان خوزستان برطرف کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه نخستین اولویت برای پرداخت زکات رفع محرومیت و فقر است ادامه داد: برای آشنایی مردم با برکات پرداخت زکات و کارهایی که می توان از محل دریافت زکات انجام داد باید افراد و روحانیون در این زمینه بیشتر فعالیت و تبلیغ کنند.

بر اساس اعلام مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال زکات در این استان جمع آوری شده است.

همچنین به گفته وی از سال ۹۸ تاکنون پرداخت زکات در خوزستان سیر صعودی داشته است.

زکات از واجبات دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۱۰ کالایی که زکات به آن‌ها تعلق می گیرد را به عنوان زکات پرداخت کنند.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of