تولید نفت خام در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون ۱۰۱ درصد تحقق یافت

سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اعلام کرد: تولید نفت خام این شرکت در ۶ ماه نخست امسال با ۱۰۱ درصد برنامه ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران محقق شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، قباد ناصری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس، توانمندی امروز صنعت نفت و رسیدن به مقصد خوداتکایی را نتیجه جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست و گفت: خوشبختانه با وجود تنگناهای اقتصادی و شرایط خاص عملیاتی موفق شدیم به اهداف تولیدی خود و حتی فراتر از آن دست یابیم.

وی افزود: در راستای حفظ ایمنی و محیط زیست پیرامون تاسیسات شرکت، پروژه ایمن سازی ۱۶ کیلومتر از خطوط لوله زیرزمینی ۶ اینچ مایعات اصلی و ۱۴ اینچ گاز اصلی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز شرکت را در دستور کار قرار دادیم که در موعد مقرر به اتمام رسید.

ناصری، با بیان اینکه خط مذکور روزانه ۴۰ میلیون فوت مکعب گاز آسماری مارون را از مجموعه های مارون ۲(آغاجاری) و مارون ۵ به NGL ۷۰۰ و ۸۰۰ ارسال می‌کند، گفت: به خاطر مجاورت این خط با رودخانه جراحی و تعدادی روستا، ایمن سازی آن از اهمیت زیادی برخوردار بود تا خطری مجاوران تاسیسات فرآیندی را تهدید نکند.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در خوزستان عهده دار تولید از مخازن مارون آسماری، بنگستان، شادگان آسماری بنگستان و کوپال آسماری بنگستان است. ۲۸ کارخانه بهره‌برداری، نمک‌زدایی، ایستگاه‌های تقویت فشار تزریق گاز در مناطق عملیاتی این شرکت شامل شهرستان‌های رامشیر، رامهرمز و اهواز فعالیت دارند.

روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام در این شرکت تولید می‌شود، علاوه بر این روزانه ۵۷۰ میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت در حوزه عملیاتی این شرکت جداسازی می‌شود.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of