برگزاری ۴۵۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های کرخه و شوش

۴۵۰ ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس در شهرستان های کرخه و شوش برنامه ریزی شده است که اجرای آنها از ۳۱ شهریورماه در نخستین روز از هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه روز چهارشنبه در نشست خبری با تشریح ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان گفت:  ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ۳۰ بخش دفاعی ، فرهنگی ، اجتماعی ،خدماتی و ورزشی برنامه ریزی شده که در تمامی پایگاه ها و حوزه های مقاومت شهری و روستایی شهرستان کرخه اجرا می شوند.

سرگرد پاسدار مصطفی میردورقی افزود: ۱۵۰ برنامه از جمله تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت ، تجلیل از مدافعان سلامت ، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، یادواره شهدا ، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در طول هفته دفاع مقدس برای شهرستان کرخه برنامه ریزی شده است.

وی همچنین به ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران در تعدادی از روستاهای محروم شهرستان کرخه با اعزام تیم های پزشکی و درمانی در این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین در این هفته گروه های جهادی برای خدمات رسانی به مناطق محروم شهرستان کرخه اعزام می شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کرخه در ادامه از اجرای رزمایش کمک های مومنانه در هفته دفاع مقدس در شهرستان کرخه خبر داد و گفت: این رزمایش در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در راستای کمک به دانش آموزان کم بضاعت و اهدای بسته های آموزشی به آنها اجرا می شود.

 

تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت در شهرستان کرخه

۸۰ نفر از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت شهرستان کرخه روز چهارشنبه در آیینی نمادین مورد تجلیل قرار گرفتند.

فرماندار شهرستان کرخه در این آیین که در حسینیه ناحیه مقامت بسیج کرخه برگزار شد گفت: ۳۱ شهریورماه هرسال جزو روزهای تاریخی و برجسته کشور ایران اسلامی محسوب می شود ، این روز آغاز هفته  ای ارزشمند و یکی از قطعات درخشانی است که در تاریخ جلوه گری می کند.
محسن ستاری فر با گذری بر تاریخ قبل و بعد از انقلاب افزود: ملت ایران اسلامی روزی برای دفاع از خود و جنگ علیه باطل در مقابل رژیم بعث که تمام کشورهای دنیا حامی آن بودند چیزی جز ایمان و اراده پولادین نداشت.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس تابلوی حماسه آفرینی ها، دلاور مردی ها و رشادت های زنان و مردان و رزمندگان در صحنه های دفاع علیه کفر جهانی بود گفت: دفاع مقدس یک دکترین جدید نظامی در جهان ایجاد کرد.

فرماندار شهرستان کرخه اظهار داشت: اگر امروز اقتصاد مقاومتی در مقابل تحریم های ظالمانه استکبار جهانی موثر عمل می کند حاصل تجربه های موفق مقاومت در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کرخه نیز در این آیین خودباوری و اعتماد به نفس را مهمترین دستاورد دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: رزمندگان اسلام با فداکاری و رشادت به خوبی از ارزش‌های اسلام، آرمان‌ها و اهداف متعالی نظام صیانت کردند.
سرگرد پاسدار میردورقی اظهار داشت: دفاع مقدس برای صیانت و حفاظت از نظام ، خاک و مرز و بوم ایران اسلامی بود و رزمندگان اسلام با تعصب، غیرت و شجاعت خود توانستند با تمام توان وارد عرصه دفاعی شوند.
وی اضافه کرد: ارزش ها و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس باید برای همه بازگشایی و رمز پیروزی در این دوران تبیین شود.
در این مراسم از پیشکسوتان جهاد و شهادت دفاع مقدس شهرستان کرخه شامل نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، حفاظت و اطلاعات این شهرستان به مناسبت چهل دومین سالگرد هفته دفاع مقدس تجلیل شد.

 

اجرای 🛑۳۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شوش
فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان شوش نیز از اجرای ۳۰۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدعطاالله موسوی در نشست خبری ، هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس دانست و از اصحاب رسانه خواست با روشنگری ،از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی را برای نسل نوجوان و جوان تبیین کنند.
وی گفت: ملت ایران با دست خالی هشت سال مقابل دشمن متجاوز مقاومت و ایستادگی کرد و حاصل آن اقتدار ایران اسلامی در عرصه های جهانی است.

فرمانده ناحیه مقاومت شوش در ادامه با تشریح ویژه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان افزود: صبحگاه مشترک با حضور نیروهای نظامی و بسیج  ، تکریم رزمندگان دوران دفاع مقدس   ،برگزاری یادواره شهدا با عنوان شهدا آبروی محله ، اعزام گروهای جهادی به مناطق محروم ،دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا ، رزمایش کمک های مومنانه و توزیع بسته های معیشتی و آموزشی بین دانش آموزان همچنین برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی از جمله مهمترین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان شوش می باشند.

۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ دشمن متجاوز بعثی با پشتیبانی و حمایت های نظامی ابرقدرت ها به خاک ایران اسلامی حمله کرد.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of